Η Citroën όπως και η Mazda αντιμετώπισε τον κινητήρα wankel σαν τον κινητήρα του μέλλοντος. Είχε μεγαλεπήβολα σχέδια για αυτή την τεχνολογία. Σκοπός ήταν να χρησιμοποιήσει τον wankel σε μια ποικιλία μοντέλων, ξεκινώντας με μονορότορο κινητήρα σε οικονομικά της αυτοκίνητα, διρότορο στα μεσαίας κατηγορίας και τριρότορο κινητήρα στη μεγάλη της κατηγορία.
Ας δούμε αυτές τις προσπάθειες των Γάλλων.
Έτος 1969:
Citroën M35 Single rotor
Το Citroën M35 ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης, τύπου 2-πορτο coupé, που παρήχθη από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën μεταξύ του 1969 και του 1971.
Το M35 ήταν ένα πρωτότυπο που κατασκευάστηκε σε μικρές ποσότητες, για τη δοκιμή του περιστροφικού κινητήρα Wankel σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, ήταν εξοπλισμένο και με την κλασική υδροπνευματική ανάρτηση της Citroën, καθώς και με ένα στροφόμετρο με σύστημα επισήμανσης των υψηλών στροφών, επειδή με την τεχνολογία του περιστροφικού κινητήρα είναι εύκολη η ακούσια υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των στροφών του κινητήρα.
Ο κινητήρας του παραγόταν από την κοινοπραξία κατασκευής κινητήρων Comotor, που είχε ιδρυθεί το 1967 από τις NSU και Citroën. Το 2-πορτο αμάξωμά του, διαμορφώθηκε από τον γαλλικό οίκο Heuliez.
Αν και συνήθως αναφέρεται ως κανονικό μοντέλο παραγωγής, στην πραγματικότητα ήταν ένα πειραματικό πρωτότυπο που δεν διατέθηκε ποτέ στο ευρύ κοινό. Για την ακρίβεια, προσφέρθηκε μόνο σε ελάχιστους προσεκτικά επιλεγμένους πελάτες της Citroën, για τους οποίους έφερε 2-ετή εγύηση. Οι υποψήφιοι πελάτες του, μάλιστα, έπρεπε να συμφωνήσουν με την εταιρεία να οδηγούν τουλάχιστον 30.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Όλα τα αντίτυπα έφεραν εμφανώς τον αύξοντα αριθμό παραγωγής τους, καθώς στα μπροστινά φτερά αναγραφόταν η φράση «Prototype Citroën M35 Νo x», όπου x ο κωδικός αριθμός του κάθε πρωτοτύπου.
To M35 κατασκευάστηκε σε μόλις 267 αντίτυπα, αντί για τα αρχικώς προβλεπόμενα 500. Τα 6 από αυτά παραδόθηκαν στους πελάτες στα τέλη του 1969, τα 212 εν έτει 1970 και μέσα στο 1971 τα τελευταία 49 αντίτυπα. Μεταγενέστερα μάλιστα, εμφανίστηκαν κάποια προβλήματα αξιοπιστίας και η Citroën αγόρασε πίσω τα περισσότερα M35 και τους αντικατέστησε τους κινητήρες ή ακόμα και αποσυναρμολόγησε για ανταλλακτικά, προκειμένου να ξεχαστεί το ζήτημα. Ελάχιστα αντίτυπα έχουν επιβιώσει και όλα είναι άκρως συλλεκτικά σήμερα.
Technical specification:
Engine
Single rotor, water-cooled Wankel rotary engine
Effective capacity 995 cm3
Lubrication oil mixed with fuel (similar to two stroke)
Power: 49 bhp @ 5500 rpm
Fiscal power: 6 CV.
Max torque: 7 m / kg at 2745 rpm
Fuel tank capacity: 43 litres
Fuel pump and carburettor.
Cooling water capacity: 6.350 litres
Body and chassis
2 door coupé resembling Ami 8
Special chassis specially designed for hydropneumatic suspension
Suspension independent, self-levelling hydropneumatic on all four wheels
Weight: 815 kg
Top speed: 144 km/h
Transmission
FWD.
Single-disc clutch
Driveshafts - inboard tripod joint, outboard universal joint
Differential bevel gears.
Final drive: 8 X 33.
Performance
Maximum speed: (DIN) 144 km / h.
Acceleration:
0 to 400 m: 20.7 secs
0-1000 m: 39.0 secs
0-100 km / h: 19.0 secs
Fuel consumption 9.68 litres/100 km at 108 kph
Suspension
Independent hydropneumatic with constant ride height regardless of load.
Brakes
Front discs. Rear drums
Total braking surface: 308 cm2.
Parking brake mechanically operated by dashboard lever, operates on front discs
Dimensions and Weight
2 + 2 coupé
Total window area: 217.19 dm2
Wheelbase: 2400 mm
Front track: 1260 mm
Rear track: 1220 mm
Length: 4050 mm
Width: 1554 mm
Height: 1350 mm
Weight unladen: 815 kg
Lloaded: 1135 kg
Electrical equipment
Alternator 12 Volt, 40 Amp / h.
Miscellaneous
Anti-theft steering column
Electrical windscreen washer
Tachometer with a buzzer that warns of entry into the red zone
Spare tyre in the boot
Ας δούμε αυτές τις προσπάθειες των Γάλλων.
Έτος 1969:
Citroën M35 Single rotor
Το Citroën M35 ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης, τύπου 2-πορτο coupé, που παρήχθη από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën μεταξύ του 1969 και του 1971.
Το M35 ήταν ένα πρωτότυπο που κατασκευάστηκε σε μικρές ποσότητες, για τη δοκιμή του περιστροφικού κινητήρα Wankel σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, ήταν εξοπλισμένο και με την κλασική υδροπνευματική ανάρτηση της Citroën, καθώς και με ένα στροφόμετρο με σύστημα επισήμανσης των υψηλών στροφών, επειδή με την τεχνολογία του περιστροφικού κινητήρα είναι εύκολη η ακούσια υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των στροφών του κινητήρα.
Ο κινητήρας του παραγόταν από την κοινοπραξία κατασκευής κινητήρων Comotor, που είχε ιδρυθεί το 1967 από τις NSU και Citroën. Το 2-πορτο αμάξωμά του, διαμορφώθηκε από τον γαλλικό οίκο Heuliez.
Αν και συνήθως αναφέρεται ως κανονικό μοντέλο παραγωγής, στην πραγματικότητα ήταν ένα πειραματικό πρωτότυπο που δεν διατέθηκε ποτέ στο ευρύ κοινό. Για την ακρίβεια, προσφέρθηκε μόνο σε ελάχιστους προσεκτικά επιλεγμένους πελάτες της Citroën, για τους οποίους έφερε 2-ετή εγύηση. Οι υποψήφιοι πελάτες του, μάλιστα, έπρεπε να συμφωνήσουν με την εταιρεία να οδηγούν τουλάχιστον 30.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Όλα τα αντίτυπα έφεραν εμφανώς τον αύξοντα αριθμό παραγωγής τους, καθώς στα μπροστινά φτερά αναγραφόταν η φράση «Prototype Citroën M35 Νo x», όπου x ο κωδικός αριθμός του κάθε πρωτοτύπου.
To M35 κατασκευάστηκε σε μόλις 267 αντίτυπα, αντί για τα αρχικώς προβλεπόμενα 500. Τα 6 από αυτά παραδόθηκαν στους πελάτες στα τέλη του 1969, τα 212 εν έτει 1970 και μέσα στο 1971 τα τελευταία 49 αντίτυπα. Μεταγενέστερα μάλιστα, εμφανίστηκαν κάποια προβλήματα αξιοπιστίας και η Citroën αγόρασε πίσω τα περισσότερα M35 και τους αντικατέστησε τους κινητήρες ή ακόμα και αποσυναρμολόγησε για ανταλλακτικά, προκειμένου να ξεχαστεί το ζήτημα. Ελάχιστα αντίτυπα έχουν επιβιώσει και όλα είναι άκρως συλλεκτικά σήμερα.
Technical specification:
Engine
Single rotor, water-cooled Wankel rotary engine
Effective capacity 995 cm3
Lubrication oil mixed with fuel (similar to two stroke)
Power: 49 bhp @ 5500 rpm
Fiscal power: 6 CV.
Max torque: 7 m / kg at 2745 rpm
Fuel tank capacity: 43 litres
Fuel pump and carburettor.
Cooling water capacity: 6.350 litres
Body and chassis
2 door coupé resembling Ami 8
Special chassis specially designed for hydropneumatic suspension
Suspension independent, self-levelling hydropneumatic on all four wheels
Weight: 815 kg
Top speed: 144 km/h
Transmission
FWD.
Single-disc clutch
Driveshafts - inboard tripod joint, outboard universal joint
Differential bevel gears.
Final drive: 8 X 33.
Performance
Maximum speed: (DIN) 144 km / h.
Acceleration:
0 to 400 m: 20.7 secs
0-1000 m: 39.0 secs
0-100 km / h: 19.0 secs
Fuel consumption 9.68 litres/100 km at 108 kph
Suspension
Independent hydropneumatic with constant ride height regardless of load.
Brakes
Front discs. Rear drums
Total braking surface: 308 cm2.
Parking brake mechanically operated by dashboard lever, operates on front discs
Dimensions and Weight
2 + 2 coupé
Total window area: 217.19 dm2
Wheelbase: 2400 mm
Front track: 1260 mm
Rear track: 1220 mm
Length: 4050 mm
Width: 1554 mm
Height: 1350 mm
Weight unladen: 815 kg
Lloaded: 1135 kg
Electrical equipment
Alternator 12 Volt, 40 Amp / h.
Miscellaneous
Anti-theft steering column
Electrical windscreen washer
Tachometer with a buzzer that warns of entry into the red zone
Spare tyre in the boot
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Mavros Piravlos στις Σαβ 02 Απρ 2011, 11:41 am, 1 φορά