Rx8 Antiforum

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


5 απαντήσεις

    Η Citroën και ο wankel

    Mavros Piravlos
    Mavros Piravlos


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : RX8 Cosmo HKS T04Z Latest Horsepower : pilot knows better
    Rebuilds : 1
    Αριθμός μηνυμάτων : 1944
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010
    Τόπος : Στου RE雨宮 το υπόγειο

    Η Citroën και ο wankel Empty Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  Mavros Piravlos Παρ 25 Μαρ 2011, 4:25 am

    Η Citroën όπως και η Mazda αντιμετώπισε τον κινητήρα wankel σαν τον κινητήρα του μέλλοντος. Είχε μεγαλεπήβολα σχέδια για αυτή την τεχνολογία. Σκοπός ήταν να χρησιμοποιήσει τον wankel σε μια ποικιλία μοντέλων, ξεκινώντας με μονορότορο κινητήρα σε οικονομικά της αυτοκίνητα, διρότορο στα μεσαίας κατηγορίας και τριρότορο κινητήρα στη μεγάλη της κατηγορία.

    Ας δούμε αυτές τις προσπάθειες των Γάλλων.

    Έτος 1969:
    Citroën M35 Single rotor


    Το Citroën M35 ήταν ένα αυτοκίνητο πόλης, τύπου 2-πορτο coupé, που παρήχθη από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën μεταξύ του 1969 και του 1971.

    Η Citroën και ο wankel M35-00
    Η Citroën και ο wankel Moteur

    Η Citroën και ο wankel M35wingΗ Citroën και ο wankel M35-rearscreen
    Η Citroën και ο wankel M-35-04Η Citroën και ο wankel M-35-12
    Η Citroën και ο wankel M-35-02Η Citroën και ο wankel M-35-03
    Η Citroën και ο wankel M-35-01Η Citroën και ο wankel M-35-13
    Η Citroën και ο wankel 2005-monthlery1Η Citroën και ο wankel 2005-monthlery2
    Η Citroën και ο wankel M35-41Η Citroën και ο wankel M35-40


    Το M35 ήταν ένα πρωτότυπο που κατασκευάστηκε σε μικρές ποσότητες, για τη δοκιμή του περιστροφικού κινητήρα Wankel σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, ήταν εξοπλισμένο και με την κλασική υδροπνευματική ανάρτηση της Citroën, καθώς και με ένα στροφόμετρο με σύστημα επισήμανσης των υψηλών στροφών, επειδή με την τεχνολογία του περιστροφικού κινητήρα είναι εύκολη η ακούσια υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των στροφών του κινητήρα.
    Ο κινητήρας του παραγόταν από την κοινοπραξία κατασκευής κινητήρων Comotor, που είχε ιδρυθεί το 1967 από τις NSU και Citroën. Το 2-πορτο αμάξωμά του, διαμορφώθηκε από τον γαλλικό οίκο Heuliez.

    Αν και συνήθως αναφέρεται ως κανονικό μοντέλο παραγωγής, στην πραγματικότητα ήταν ένα πειραματικό πρωτότυπο που δεν διατέθηκε ποτέ στο ευρύ κοινό. Για την ακρίβεια, προσφέρθηκε μόνο σε ελάχιστους προσεκτικά επιλεγμένους πελάτες της Citroën, για τους οποίους έφερε 2-ετή εγύηση. Οι υποψήφιοι πελάτες του, μάλιστα, έπρεπε να συμφωνήσουν με την εταιρεία να οδηγούν τουλάχιστον 30.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Όλα τα αντίτυπα έφεραν εμφανώς τον αύξοντα αριθμό παραγωγής τους, καθώς στα μπροστινά φτερά αναγραφόταν η φράση «Prototype Citroën M35 Νo x», όπου x ο κωδικός αριθμός του κάθε πρωτοτύπου.

    To M35 κατασκευάστηκε σε μόλις 267 αντίτυπα, αντί για τα αρχικώς προβλεπόμενα 500. Τα 6 από αυτά παραδόθηκαν στους πελάτες στα τέλη του 1969, τα 212 εν έτει 1970 και μέσα στο 1971 τα τελευταία 49 αντίτυπα. Μεταγενέστερα μάλιστα, εμφανίστηκαν κάποια προβλήματα αξιοπιστίας και η Citroën αγόρασε πίσω τα περισσότερα M35 και τους αντικατέστησε τους κινητήρες ή ακόμα και αποσυναρμολόγησε για ανταλλακτικά, προκειμένου να ξεχαστεί το ζήτημα. Ελάχιστα αντίτυπα έχουν επιβιώσει και όλα είναι άκρως συλλεκτικά σήμερα.


    Technical specification:
    Engine
    Single rotor, water-cooled Wankel rotary engine
    Effective capacity 995 cm3
    Lubrication oil mixed with fuel (similar to two stroke)
    Power: 49 bhp @ 5500 rpm
    Fiscal power: 6 CV.
    Max torque: 7 m / kg at 2745 rpm
    Fuel tank capacity: 43 litres
    Fuel pump and carburettor.
    Cooling water capacity: 6.350 litres
    Body and chassis
    2 door coupé resembling Ami 8
    Special chassis specially designed for hydropneumatic suspension
    Suspension independent, self-levelling hydropneumatic on all four wheels
    Weight: 815 kg
    Top speed: 144 km/h
    Transmission
    FWD.
    Single-disc clutch
    Driveshafts - inboard tripod joint, outboard universal joint
    Differential bevel gears.
    Final drive: 8 X 33.
    Performance
    Maximum speed: (DIN) 144 km / h.
    Acceleration:
    0 to 400 m: 20.7 secs
    0-1000 m: 39.0 secs
    0-100 km / h: 19.0 secs
    Fuel consumption 9.68 litres/100 km at 108 kph
    Suspension
    Independent hydropneumatic with constant ride height regardless of load.
    Brakes
    Front discs. Rear drums
    Total braking surface: 308 cm2.
    Parking brake mechanically operated by dashboard lever, operates on front discs
    Dimensions and Weight
    2 + 2 coupé
    Total window area: 217.19 dm2
    Wheelbase: 2400 mm
    Front track: 1260 mm
    Rear track: 1220 mm
    Length: 4050 mm
    Width: 1554 mm
    Height: 1350 mm
    Weight unladen: 815 kg
    Lloaded: 1135 kg
    Electrical equipment
    Alternator 12 Volt, 40 Amp / h.
    Miscellaneous
    Anti-theft steering column
    Electrical windscreen washer
    Tachometer with a buzzer that warns of entry into the red zone
    Spare tyre in the boot


    Έχει επεξεργασθεί από τον/την Mavros Piravlos στις Σαβ 02 Απρ 2011, 11:41 am, 1 φορά
    Mavros Piravlos
    Mavros Piravlos


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : RX8 Cosmo HKS T04Z Latest Horsepower : pilot knows better
    Rebuilds : 1
    Αριθμός μηνυμάτων : 1944
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010
    Τόπος : Στου RE雨宮 το υπόγειο

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  Mavros Piravlos Παρ 25 Μαρ 2011, 5:14 am

    Έτος 1973:
    Citroën GS Birotor



    Το 1973 λανσαρίστηκε μία έκδοση με κινητήρα Wankel birotor 995 cm³ και ισχύος 110 ίππων, για τη δοκιμή του περιστροφικού κινητήρα Βάνκελ σε πραγματικές συνθήκες (ο ίδιος κινητήρας επρόκειτο να εμφανιστεί και στο CX). Η έκδοση αυτή ονομαζόταν επίσημα Citroën GS Birotor, αν και αναφερόταν και ως Citroën GZ.

    Η Citroën και ο wankel 001
    Η Citroën και ο wankel 003
    Η Citroën και ο wankel 002
    Η Citroën και ο wankel 005
    Η Citroën και ο wankel 004
    Η Citroën και ο wankel 003
    Η Citroën και ο wankel 005
    Η Citroën και ο wankel 007


    Το GS Birotor μοιραζόταν την πλειονότητα των μηχανικών μερών του GS, πλην του κινητήρα και φυσικά ήταν εξοπλισμένο και με την κλασική υδροπνευματική ανάρτηση της Citroën. Ο κινητήρας του παραγόταν από την κοινοπραξία κατασκευής κινητήρων Comotor, που είχε ιδρυθεί το 1967 από τις NSU και Citroën. Οι οπτικές διαφορές ήταν οι εξής:

    • Πιο αστραφτεροί προφυλακτήρες
    • Διαφορετικοί τροχοί, με 5 μπουλόνια αντί για 3
    • Πολυτελέστερο σαλόνι και
    • Στάνταρ 3-τάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο C-Matic

    Μολονότι στις διαστάσεις ήταν ένα τυπικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, η τιμή πώλησης του GS Βirotor ήταν υψηλότερη από αυτήν του Citroën DS, το οποίο ήταν μεγαλύτερο, ταχύτερο, οικονομικότερο και λιγότερο σύνθετο. Ως αποτέλεσμα, η αγορά αντέδρασε με φρίκη απέναντι στο GS Βirotor.
    Επιπλέον, λίγους μόλις μήνες μετά το λανσάρισμα, ξέσπασε ξαφνικά και απρόβλεπτα η πρώτη πετρελαϊκή κρίση, τον Οκτώβριο του 1973, καταφέρνοντας ένα μοιραίο πλήγμα στα σχέδια της Citroën και φτάνοντάς την στο χείλος του γκρεμού. Ο κινητήρας Wankel, του οποίου το κυριότερο μειονέκτημα είναι παραδοσιακά η πολύ υψηλή κατανάλωσή του, βρέθηκε ξαφνικά εκτός τόπου και χρόνου σε έναν κόσμο που κυριολεκτικά αγωνιζόταν να εξοικονομήσει και την τελευταία σταγόνα καυσίμου.

    Ακόμα και το σχετικά μικρού κυβισμού GS Βirotor απεδείχθη μία πλήρης εμπορική καταστροφή και τελικώς διακόπηκε, με μόλις 847 πωλήσεις στους 18 μήνες που κυκλοφόρησε στην αγορά (σημειωτέον ότι στο μεγαλύτερο Citroën CX ο κινητήρας Wankel ακυρώθηκε λίγους μόλις μήνες πριν από την παρουσίαση του μοντέλου).
    Μεταγενέστερα μάλιστα, εμφανίστηκαν κάποια προβλήματα αξιοπιστίας και η Citroën αγόρασε πίσω τα περισσότερα GS Βirotor και τους αντικατέστησε τους κινητήρες ή ακόμα και αποσυναρμολόγησε για ανταλλακτικά, προκειμένου να ξεχαστεί το ζήτημα. Ελάχιστα αντίτυπα έχουν επιβιώσει και όλα είναι άκρως συλλεκτικά σήμερα.
    avatar
    ????????
    Επισκέπτης


    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  ???????? Παρ 25 Μαρ 2011, 5:18 am

    Εάν πάντως το DS χρησιμοποιούσε Wankel νομίζω ότι πραγματικά θα ήταν αξεπέραστο σε καινοτομίες ακόμα και σήμερα. Υδροπνευματικοί κατευθηνόμενοι προβολείς κλπ. Αχ ρε Ευρώπη με την ιστορία σου στο αυτοκίνητο...
    Mavros Piravlos
    Mavros Piravlos


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : RX8 Cosmo HKS T04Z Latest Horsepower : pilot knows better
    Rebuilds : 1
    Αριθμός μηνυμάτων : 1944
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010
    Τόπος : Στου RE雨宮 το υπόγειο

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  Mavros Piravlos Παρ 25 Μαρ 2011, 7:25 am

    Η Citroën και ο wankel 37300630

    Η Citroën και ο wankel 88685179

    Η Citroën και ο wankel 77593196

    Η Citroën και ο wankel 39834930
    Mavros Piravlos
    Mavros Piravlos


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : RX8 Cosmo HKS T04Z Latest Horsepower : pilot knows better
    Rebuilds : 1
    Αριθμός μηνυμάτων : 1944
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010
    Τόπος : Στου RE雨宮 το υπόγειο

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  Mavros Piravlos Παρ 25 Μαρ 2011, 7:27 am

    Η Citroën και ο wankel Citroenpopularscience
    avatar
    ????????
    Επισκέπτης


    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  ???????? Παρ 25 Μαρ 2011, 7:41 am

    πολυ καλο αρθρο!!!!
    okay okay okay okay
    πρεπει ομως να μας βρεις και την συνεχεια!!!
    ας πουμε, πως κατεληξε στους Ιαπωνες??
    νομιζω το ειχε και η BMW αυτο το μοτερ???
    και κατι ασχετο... ισχυει οτι θα ερθει στην Ελλαδα υβριδικο rx8??
    Mavros Piravlos
    Mavros Piravlos


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : RX8 Cosmo HKS T04Z Latest Horsepower : pilot knows better
    Rebuilds : 1
    Αριθμός μηνυμάτων : 1944
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010
    Τόπος : Στου RE雨宮 το υπόγειο

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  Mavros Piravlos Παρ 25 Μαρ 2011, 8:02 am

    Δεν κατέληξε στους Ιάπωνες, παράλληλα εξελισσόταν και έχουν ασχοληθεί πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτόν τον κινητήρα, θα γίνει άλλο thread με το ποιοι είχαν – έχουν άδεια για wankel.
    Ας μείνουμε εδώ όμως στη Citroën μιας και κατάφερε να περάσει στο επόμενο στάδιο που δεν έφτασαν άλλες, στην κυκλοφορία.
    Ας ακούσουμε και λίγο τον ήχο από αυτά τα δύο οχήματα…












    Young Schumacher
    Young Schumacher


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : RX8 Challenge Latest Horsepower : 192
    Αριθμός μηνυμάτων : 492
    Ημ/νία εγγραφής : 05/01/2011
    Ηλικία : 40
    Τόπος : Athens

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  Young Schumacher Παρ 25 Μαρ 2011, 8:36 am

    Για φαντασου τωρα να βρεις ενα τετοιο Πιραυλε και να του βαλεις ενα τριροτορο μοτερ τουρμπατο χαχαχαχαχαχαχαχαχα
    Περα απο την πλακα ομως ειναι ενα πολυ καλο αρθρο μπραβο πιραυλε.Πολυ καλη δουλεια.Οσο ζουμε θα μαθενουμε κιαλα.
    IOANNIS
    IOANNIS


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 341
    Ημ/νία εγγραφής : 13/10/2010
    Ηλικία : 59

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  IOANNIS Παρ 25 Μαρ 2011, 8:56 am

    Mavros Piravlos έγραψε:Δεν κατέληξε στους Ιάπωνες, παράλληλα εξελισσόταν και έχουν ασχοληθεί πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτόν τον κινητήρα, θα γίνει άλλο thread με το ποιοι είχαν – έχουν άδεια για wankel.
    Ας μείνουμε εδώ όμως στη Citroën μιας και κατάφερε να περάσει στο επόμενο στάδιο που δεν έφτασαν άλλες, στην κυκλοφορία.
    Ας ακούσουμε και λίγο τον ήχο από αυτά τα δύο οχήματα…


    22/05/1967 Comotor SA L petrol ang diesel 40-200 PS

    Η Citroën και ο wankel Woof
    avatar
    endless


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : Sa22-Fd3s Latest Horsepower : 280+480
    Rebuilds : Απο το στομα σου. .
    Αριθμός μηνυμάτων : 1510
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  endless Παρ 25 Μαρ 2011, 9:31 am

    Mια κουβεντα ειπαμε Πυγαβλε κ εσυ το εκανες thgeat!!!!

    Bgavo manific!!!!!

    Τωγα σειγα εχει να εμφανιστεις στο Gotagy stock με κανα τετοιο!
    Mavros Piravlos
    Mavros Piravlos


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : RX8 Cosmo HKS T04Z Latest Horsepower : pilot knows better
    Rebuilds : 1
    Αριθμός μηνυμάτων : 1944
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010
    Τόπος : Στου RE雨宮 το υπόγειο

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  Mavros Piravlos Παρ 25 Μαρ 2011, 10:15 am

    Που ξέγεις...μπογεί να έχουμε εκπλήξεις...
    Mavros Piravlos
    Mavros Piravlos


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : RX8 Cosmo HKS T04Z Latest Horsepower : pilot knows better
    Rebuilds : 1
    Αριθμός μηνυμάτων : 1944
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010
    Τόπος : Στου RE雨宮 το υπόγειο

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  Mavros Piravlos Παρ 25 Μαρ 2011, 10:18 am

    IOANNIS έγραψε:
    22/05/1967 Comotor SA L petrol ang diesel 40-200 PS

    Η Citroën και ο wankel Woof
    Η λίστα που επισυνάπτει ο Ιωάννης είναι οι 26 εταιρείες που πήραν την άδεια της NSU για την κατασκευή wankel κινητήρων, δεδομένου ότι η NSU κατοχύρωσε την περιστροφική μηχανή με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Η NSU απαίτησε από όλους τους κατόχους αδειών να μοιράζονται τα ερευνητικά αποτελέσματα με όλους του άλλους κατόχους (αν και η GM έλαβε μια απαλλαγή). Αυτό ήταν σημαντικό επειδή υπήρξαν μόνο επτά έτη μεταξύ της πρώτης δοκιμής κινητήρων wankel και του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής, έναντι σχεδόν εκατό ετών ανάπτυξης των εμβολοφόρων κινητήρων.
    Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής ήταν το NSU Spider, 1964-1967 ενώ το δεύτερο αλλά πρώτο διρότορο παραγωγής πρόλαβε να κυκλοφορήσει από την Mazda (cosmo sport) λίγους μήνες νομίζω 3 πρίν το διρότορο της NSU Ro80, 1967-1977
    Mavros Piravlos
    Mavros Piravlos


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : RX8 Cosmo HKS T04Z Latest Horsepower : pilot knows better
    Rebuilds : 1
    Αριθμός μηνυμάτων : 1944
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010
    Τόπος : Στου RE雨宮 το υπόγειο

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  Mavros Piravlos Παρ 25 Μαρ 2011, 3:14 pm

    Και φυσικά, μια και μιλάμε για άδειες, υπάρχουν και οι Σοβιετικοί που χωρίς να πάρουν καμιά άδεια αναπτύσσουν μόνοι τους δικούς τους κινητήρες wankel και εφοδιάζουν με διρότορα και τριρότορα τις ένοπλες δυνάμεις και τις μυστικές τους υπηρεσίες με LADA !

    Η Citroën και ο wankel Lada1


    Η Citroën και ο wankel Ladab

    Χρήστο, παίρνει λίγο θυρίδωμα ακόμη?
    Θα τους αφιερώσουμε thread και σε αυτούς, έχουν κάνει πολλά και αξίζει!
    avatar
    ????????
    Επισκέπτης


    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  ???????? Παρ 25 Μαρ 2011, 7:11 pm




    Ενταξει citroen με wankel,ειναι κατι που οι περισοτεροι δεν ξεραμε και δεν θα πηγαινε ποτε το μυαλο μας
    οτι η καροτσα αυτη μπορει να φοραγε wankel.

    Eιναι πολυ εδιαφερον να μαθουμε την ιστορια του wankel απο την αρχη.

    Αλλα να κανουν οι σοβιετικοι peripheral port ειναι ακομα ποιο τρελο. Rolling Eyes Rolling Eyes


    Η Citroën και ο wankel Ladab
    urbanslider
    urbanslider


    Η Citroën και ο wankel Verified
    Rotary : Ένα μαύρο... Latest Horsepower : Δεν σου λέω !!
    Rebuilds : Σα να κοντοζυγώνει..
    Αριθμός μηνυμάτων : 2164
    Ημ/νία εγγραφής : 12/10/2010
    Ηλικία : 43
    Τόπος : ebisu θα ήθελα...

    Η Citroën και ο wankel Empty Απ: Η Citroën και ο wankel

    Δημοσίευση  urbanslider Παρ 25 Μαρ 2011, 9:19 pm

    Μπγάβο πύγαβλε.. λε ποστ est tres interessant ο μοντιέ !!!!

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Παρ 22 Νοε 2024, 1:23 pm