Αν και δεν φαίνεται να υπάρχει καμιά άδεια από την NSU και οι Ρώσοι προχώρησαν στην σχεδίαση και κατασκευή περιστροφικών κινητήρων με ένα, δύο, τρείς και πιθανότατα τέσσερις ρότορες, τοποθετώντας τους σε διάφορα μοντέλα Lada και Volga.
Την κατασκευή τους ανέλαβε η Auto Vaz, η μητρική εταιρία της Lada. Το πρώτο ρόταρυ Lada κυκλοφόρησε το 1978 με μονορότορο κινητήρα.
Περίπου 8 διαφορετικά μοντέλα Lada sedan εξοπλίστηκαν με περιστροφικό κινητήρα, με περίπου 20 διαφορετικές παραλλαγές κινητήρων από μονορότορους μέχρι και τετραρότορους*. Το 1980 γύρω στα 250 μονορότορα Lada πωλήθηκαν σε ιδιώτες και ίσως να είναι και τα μόνα που δόθηκαν στον μέσο Ρώσο πολίτη.
Αυτά λοιπόν τα 250 οχήματα που δόθηκαν στους πολίτες έφεραν τον μονορότορο Vaz 311 κινητήρα σε αμάξωμα τύπου Lada Vaz-21018 (Τα Lada στη Ρωσία δεν έχουν ονομασίες τύπου Samara – Niva κλπ αλλά κωδικούς τύπου Vaz-XXXX).
Engine type Vaz 311 (Single rotor)
RE = 102 mm (Craig comment - rotor eccentricity/trochoid dimension.)
ECC= 15 mm (Craig comment - Eccentric shaft/Rotor journal offset from centreline)
Rotor width = 80 mm
70 bhp @6000 rpm
95 Nm @3500-4000 rpm
Comp = 9.5:1
Το πιο ασυνήθιστο χαρακτηριστικό των ρώσικων wankel ήταν το «anti-freeze injection system» που ψέκαζε αντιψυκτικό στο μοτέρ για την εκκίνηση στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες της Ρωσίας.
Η απόδοση αυτών των κινητήρων φαίνεται να ήταν αρκετά καλή αλλά η αντοχή τους μάλλον χάλια, αφού φαίνεται από κάποιες λίγες στατιστικές που είδαν το φώς να έχουν διάρκεια ζωής κατά μέσω όρο 20.000km. Πολλά έσπαγαν πρίν την πρώτη αλλαγή φίλτρου στις 10.000km και τα πέταγαν αντικαθιστώντας τα με συμβατικούς κινητήρες 1.300cc.
Κάπου εκεί τελειώνει το μοντέλο Vaz-311 και μετά το 1982 ξεκινάνε τα διρότορα Vaz 411 με περίπου 120hp και Vaz 413 μεγαλύτερης διαμέτρου με 20hp περισσότερους, αρκετά από τα οποία τοποθετήθηκαν και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα. Επίσης κατασκευάστηκαν τριρότορα και τετραρότορα που εξόπλισαν φυσικά τις ένοπλες δυνάμεις και τις μυστικές υπηρεσίες της Ρωσίας.
Λίγες πληροφορίες υπάρχουν γενικά για τα οχήματα αυτά και πιο λίγες είναι οι φωτογραφίες που κυκλοφορούν οι περισσότερες σε Ρώσικα site. Το παρακάτω πινακάκι αναφέρει ότι είναι γνωστό και με κάθε επιφύλαξη για την ορθότητά του...
The VAZ-21108 Car (first made in 1978) was powered by a single rotor VAZ-311 engine.
The VAZ-21109 Car was a minor update to this body shape but powered by a two rotor VAZ-411 engine.
This car was licensed from Fiat (Fiat 124 sedan)
The VAZ-21059 Car (first made in 1980) was powered by the two rotor VAZ-411M engine, and also the two rotor VAZ-4132 engine
Transmission was a 4 speed manual and the car had an optional extra fuel tank.
Again, this car was licensed from Fiat (based on the Fiat 131 sedan)
The VAZ-21079 Car (first made in 1982) was basically an updated version of the VAZ-21059 except it used the two rotor VAZ-411-01 engine, and the two rotor VAZ-4132 engine
Transmission was a 5 speed manual and the car had an optional extra fuel tank.
The VAZ-2108-91 Car (first made in 1984) was powered by the two rotor VAZ-415 engine.
Transmission was a 5 speed manual.
This was the first Russian designed model, and was sold in several western markets as the Lada Samara.
The VAZ-2109-91 Car was an updated VAZ-2108-91 (same drive train)
The VAZ-2115-91 Car was an all new design and was powered by the two rotor VAZ-415 engine.
Transmission was a 5 speed manual.
The VAZ-2110 Car was supposedly powered by the two rotor VAZ-415 engine.
Περισσότερες λεπτομέρειες και videos από αύριο…
Την κατασκευή τους ανέλαβε η Auto Vaz, η μητρική εταιρία της Lada. Το πρώτο ρόταρυ Lada κυκλοφόρησε το 1978 με μονορότορο κινητήρα.
Περίπου 8 διαφορετικά μοντέλα Lada sedan εξοπλίστηκαν με περιστροφικό κινητήρα, με περίπου 20 διαφορετικές παραλλαγές κινητήρων από μονορότορους μέχρι και τετραρότορους*. Το 1980 γύρω στα 250 μονορότορα Lada πωλήθηκαν σε ιδιώτες και ίσως να είναι και τα μόνα που δόθηκαν στον μέσο Ρώσο πολίτη.
Αυτά λοιπόν τα 250 οχήματα που δόθηκαν στους πολίτες έφεραν τον μονορότορο Vaz 311 κινητήρα σε αμάξωμα τύπου Lada Vaz-21018 (Τα Lada στη Ρωσία δεν έχουν ονομασίες τύπου Samara – Niva κλπ αλλά κωδικούς τύπου Vaz-XXXX).
Engine type Vaz 311 (Single rotor)
RE = 102 mm (Craig comment - rotor eccentricity/trochoid dimension.)
ECC= 15 mm (Craig comment - Eccentric shaft/Rotor journal offset from centreline)
Rotor width = 80 mm
70 bhp @6000 rpm
95 Nm @3500-4000 rpm
Comp = 9.5:1
Το πιο ασυνήθιστο χαρακτηριστικό των ρώσικων wankel ήταν το «anti-freeze injection system» που ψέκαζε αντιψυκτικό στο μοτέρ για την εκκίνηση στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες της Ρωσίας.
Η απόδοση αυτών των κινητήρων φαίνεται να ήταν αρκετά καλή αλλά η αντοχή τους μάλλον χάλια, αφού φαίνεται από κάποιες λίγες στατιστικές που είδαν το φώς να έχουν διάρκεια ζωής κατά μέσω όρο 20.000km. Πολλά έσπαγαν πρίν την πρώτη αλλαγή φίλτρου στις 10.000km και τα πέταγαν αντικαθιστώντας τα με συμβατικούς κινητήρες 1.300cc.
Κάπου εκεί τελειώνει το μοντέλο Vaz-311 και μετά το 1982 ξεκινάνε τα διρότορα Vaz 411 με περίπου 120hp και Vaz 413 μεγαλύτερης διαμέτρου με 20hp περισσότερους, αρκετά από τα οποία τοποθετήθηκαν και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα. Επίσης κατασκευάστηκαν τριρότορα και τετραρότορα που εξόπλισαν φυσικά τις ένοπλες δυνάμεις και τις μυστικές υπηρεσίες της Ρωσίας.
Λίγες πληροφορίες υπάρχουν γενικά για τα οχήματα αυτά και πιο λίγες είναι οι φωτογραφίες που κυκλοφορούν οι περισσότερες σε Ρώσικα site. Το παρακάτω πινακάκι αναφέρει ότι είναι γνωστό και με κάθε επιφύλαξη για την ορθότητά του...
The VAZ-21108 Car (first made in 1978) was powered by a single rotor VAZ-311 engine.
The VAZ-21109 Car was a minor update to this body shape but powered by a two rotor VAZ-411 engine.
This car was licensed from Fiat (Fiat 124 sedan)
The VAZ-21059 Car (first made in 1980) was powered by the two rotor VAZ-411M engine, and also the two rotor VAZ-4132 engine
Transmission was a 4 speed manual and the car had an optional extra fuel tank.
Again, this car was licensed from Fiat (based on the Fiat 131 sedan)
The VAZ-21079 Car (first made in 1982) was basically an updated version of the VAZ-21059 except it used the two rotor VAZ-411-01 engine, and the two rotor VAZ-4132 engine
Transmission was a 5 speed manual and the car had an optional extra fuel tank.
The VAZ-2108-91 Car (first made in 1984) was powered by the two rotor VAZ-415 engine.
Transmission was a 5 speed manual.
This was the first Russian designed model, and was sold in several western markets as the Lada Samara.
The VAZ-2109-91 Car was an updated VAZ-2108-91 (same drive train)
The VAZ-2115-91 Car was an all new design and was powered by the two rotor VAZ-415 engine.
Transmission was a 5 speed manual.
The VAZ-2110 Car was supposedly powered by the two rotor VAZ-415 engine.
Περισσότερες λεπτομέρειες και videos από αύριο…
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Mavros Piravlos στις Σαβ 28 Μάης 2011, 5:48 am, 1 φορά