Στις 30 Μαΐου 1967, η Mazda ξεκίνησε τις πωλήσεις του 1ου αυτοκινήτου παγκοσμίως με διρότορο περιστροφικό κινητήρα, του Cosmo Sport. Με μία σειρά βελτιώσεων στην οικονομία καυσίμου και στην περιβαλλοντική απόδοση, η παραγωγή των οχημάτων Mazda με περιστροφικούς κινητήρες συνεχίστηκε μέχρι και σήμερα.
Η Mazda ξεκίνησε την εμπλοκή της σε αγώνες αυτοκινήτου το 1968, ακολουθώντας την παραγωγή του Cosmo Sport, όταν τα αυτοκίνητα με περιστροφικούς κινητήρες ξεκίνησαν να συμμετέχουν σε αγώνες αυτοκινήτου. Το 1991, το Mazda 787B έκανε τον περιστροφικό κινητήρα ιστορία όταν έγινε το μοναδικό Ιαπωνικό αυτοκίνητο που κέρδισε στον 24ωρο Αγώνα Αντοχής του Le Mans. Με περισσότερες από 100 νίκες συνολικά, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που εξοπλίστηκαν με περιστροφικούς κινητήρες, σημείωσαν τεράστια επιτυχία. Το RX-8 παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2003. Τροφοδοτείται από το νέας γενιάς περιστροφικό κινητήρα RENESIS, ο οποίος είναι πιο συμπαγής, δυνατός και φιλικός στο περιβάλλον σε σύγκριση με τους προκάτοχούς του.
Το ειδικό περιοδικό τεχνολογίας της Βρετανίας, Engine Technology International, απένειμε το 2003 στον κινητήρα RENESIS το «International Engine of the Year Award», καθώς επίσης και 2 βραβεία στην κατηγορία των κινητήρων το 2003 και το 2004, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο τον σεβασμό και την αναγνώρισή του στον κινητήρα RENESIS. Αυτή τη περίοδο, η Mazda εξελίσσει την ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα υδρογόνου ο οποίος δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα (CO2), ένα από τα αέρια που ευθύνονται για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Η ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα υδρογόνου ξεκίνησε το 1991 και έχει οδηγήσει στη δημιουργία του RX-8 Hydrogen RE, το οποίο κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2006.
Ας θυμηθούμε λοιπόν μαζί όλα αυτά τα ιδιαίτερα οχήματα της Mazda που ANTIστάθηκαν στο καθιερωμένο πιστόνι.