Wankel και Συνθετικά λάδια
Είναι ευρέως γνωστό ότι στα συνθετικά λάδια ένα από τα μειονεκτήματά τους είναι ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος φθοράς στα πλαστικά (όχι σε όλα τα πλαστικά) μέρη που έρχονται σε χρόνια ή μη επαφή με αυτά.
Αυτός είναι και ο λόγος που η Mazda εξέδωσε και το αντίστοιχο PB (Parts Bulletin ) στις 17/09/2003.
PB (Parts Bulletin ) στις 17/09/2003, National Parts Department
Το συγκεκριμένο αναφέρει ότι τα συνθετικά ή συνθετικής βάσης ή ημι-συνθετικά θα προκαλέσουν βλάβη (attack material) στα o-rings με αποτέλεσμα να σπάσουν και να αλλοιωθούν (deteriorate).
Το αποτέλεσμα των παραπάνω μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή κατανάλωση λαδιού λόγο διαρροής από τα o-rings, καπνό στην εξάτμιση, αστοχία των μπουζί και μείωση της ζωής του κινητήρα.
Το «πρόβλημα» με τα o-rings vs Συνθετικά το εντοπίζει στους κινητήρες πριν τον Renesis (All Pre-Renesis Engines) και όχι στον Renesis κινητήρα.
Για τους κινητήρες Renesis ένα άλλο έγγραφο, ΤΒ (Tech Bulletin), στις 19/07/2006 από το Τεχνικό Τμήμα Service της Mazda Αυστραλίας αναφέρει ότι τα Συνθετικά μπορεί να προξενήσουν ανεπιθύμητες εναποθέσεις άνθρακα στις θυρίδες Εισαγωγής με δυσμενείς επιπτώσεις στην λειτουργία του κινητήρα, ΤΒ (Tech Bulletin) πέραν/επιπλέων της προηγούμενης ανακοίνωσης στις 17/09/2003.
ΤΒ (Tech Bulletin) στις 19/07/2006, Τεχνικό Τμήμα Service της Mazda Αυστραλίας
Λίγο αργότερα, στις 10/08/2006 επίσης , ανακοινώνεται και επιβεβαιώνεται το ίδιο και για την Ευρωπαϊκή Αγορά με ένα παρόμοιο έγγραφο (Service Information), δηλαδή ότι τα Συνθετικά μπορεί να προξενήσουν ανεπιθύμητες εναποθέσεις άνθρακα στις θυρίδες Εισαγωγής αλλά ή φράση «can cause», δηλαδή «μπορεί να προξενήσουν», γίνεται «there is a possibility that carbon deposit may accumulate» δηλαδή «υπάρχει μια πιθανότητα ότι εναποθέσεις άνθρακα πιθανός συσσωρευτούν» .
SI, Service Information, 10/08/2006, Ευρωπαϊκή Αγορά
Προτρέπει λοιπόν να προειδοποιηθούν οι πελάτες να χρησιμοποιούν Μόνο Mazda γνήσιο ορυκτέλαιο δηλαδή «Dexelia Ultra 5w30 (Acea A5/B5) ή ισοδύναμο δεν συνιστά Συνθετικό ή Ημι-Συνθετικό λάδι μηχανής το οποίο το R&D τμήμα της δεν έχει αξιολογήσει.
Στο τέλος αναφέρει ότι το «Εγχειρίδιο Χρήσης του Κατόχου» δεν έχει ενημερωθεί με τα παραπάνω αλλά ένα φυλλάδιο περιλαμβάνεται με τα παραπάνω στα Οχήματα Παραγωγής από της 1/6/2006.
Στο εγχειρίδιο του κατόχου (2008 Mazda Motor Corporation Printed in Japan Aug. 2008(Print3))
αναφέρει την μη χρήση συνθετικών ή ημι-συνθετικών λαδιών
Επίσης αναφέρει λάδια με πιστοποίηση API SL, SM και ILSAC
τα οποία πρέπει φέρουν και το αντίστοιχο σήμα πιστοποίησης.
Η παραπάνω φράση «δεν συνιστά Συνθετικό ή Ημι-Συνθετικό λάδι μηχανής το οποίο το R&D τμήμα της δεν έχει αξιολογήσει» δικαιολογεί το ότι ανακοίνωσε 100% συνθετικό λάδι για τον Renesis.
To R&D τμήμα της το έχει αξιολογήσει και το προτείνει.
Το «Synthe Renesis» που προτείνει η Mazda είναι 100 % Συνθετικό λάδι Group IV – PAOs
www_mazda_co_jp_service_parts_oil_Synthe Renesis
Στο Url/Site της Mazda (παραπάνω) υπάρχει και η παρακάτω παράθεση «Housings» όσον αφορά τις εναποθέσεις Άνθρακα με χρήση Synthe Renesis.
Αρά τα Συνθετικά λάδια όπου το Βασικό λάδι (Base Oil) είναι 100 % Group VI – PAOs είναι συμβατά με τον Κινητήρα Renesis.
Είναι ευρέως γνωστό ότι στα συνθετικά λάδια ένα από τα μειονεκτήματά τους είναι ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος φθοράς στα πλαστικά (όχι σε όλα τα πλαστικά) μέρη που έρχονται σε χρόνια ή μη επαφή με αυτά.
Αυτός είναι και ο λόγος που η Mazda εξέδωσε και το αντίστοιχο PB (Parts Bulletin ) στις 17/09/2003.
PB (Parts Bulletin ) στις 17/09/2003, National Parts Department
Το συγκεκριμένο αναφέρει ότι τα συνθετικά ή συνθετικής βάσης ή ημι-συνθετικά θα προκαλέσουν βλάβη (attack material) στα o-rings με αποτέλεσμα να σπάσουν και να αλλοιωθούν (deteriorate).
Το αποτέλεσμα των παραπάνω μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή κατανάλωση λαδιού λόγο διαρροής από τα o-rings, καπνό στην εξάτμιση, αστοχία των μπουζί και μείωση της ζωής του κινητήρα.
Το «πρόβλημα» με τα o-rings vs Συνθετικά το εντοπίζει στους κινητήρες πριν τον Renesis (All Pre-Renesis Engines) και όχι στον Renesis κινητήρα.
Για τους κινητήρες Renesis ένα άλλο έγγραφο, ΤΒ (Tech Bulletin), στις 19/07/2006 από το Τεχνικό Τμήμα Service της Mazda Αυστραλίας αναφέρει ότι τα Συνθετικά μπορεί να προξενήσουν ανεπιθύμητες εναποθέσεις άνθρακα στις θυρίδες Εισαγωγής με δυσμενείς επιπτώσεις στην λειτουργία του κινητήρα, ΤΒ (Tech Bulletin) πέραν/επιπλέων της προηγούμενης ανακοίνωσης στις 17/09/2003.
ΤΒ (Tech Bulletin) στις 19/07/2006, Τεχνικό Τμήμα Service της Mazda Αυστραλίας
Λίγο αργότερα, στις 10/08/2006 επίσης , ανακοινώνεται και επιβεβαιώνεται το ίδιο και για την Ευρωπαϊκή Αγορά με ένα παρόμοιο έγγραφο (Service Information), δηλαδή ότι τα Συνθετικά μπορεί να προξενήσουν ανεπιθύμητες εναποθέσεις άνθρακα στις θυρίδες Εισαγωγής αλλά ή φράση «can cause», δηλαδή «μπορεί να προξενήσουν», γίνεται «there is a possibility that carbon deposit may accumulate» δηλαδή «υπάρχει μια πιθανότητα ότι εναποθέσεις άνθρακα πιθανός συσσωρευτούν» .
SI, Service Information, 10/08/2006, Ευρωπαϊκή Αγορά
Προτρέπει λοιπόν να προειδοποιηθούν οι πελάτες να χρησιμοποιούν Μόνο Mazda γνήσιο ορυκτέλαιο δηλαδή «Dexelia Ultra 5w30 (Acea A5/B5) ή ισοδύναμο δεν συνιστά Συνθετικό ή Ημι-Συνθετικό λάδι μηχανής το οποίο το R&D τμήμα της δεν έχει αξιολογήσει.
Στο τέλος αναφέρει ότι το «Εγχειρίδιο Χρήσης του Κατόχου» δεν έχει ενημερωθεί με τα παραπάνω αλλά ένα φυλλάδιο περιλαμβάνεται με τα παραπάνω στα Οχήματα Παραγωγής από της 1/6/2006.
Στο εγχειρίδιο του κατόχου (2008 Mazda Motor Corporation Printed in Japan Aug. 2008(Print3))
αναφέρει την μη χρήση συνθετικών ή ημι-συνθετικών λαδιών
Επίσης αναφέρει λάδια με πιστοποίηση API SL, SM και ILSAC
τα οποία πρέπει φέρουν και το αντίστοιχο σήμα πιστοποίησης.
Η παραπάνω φράση «δεν συνιστά Συνθετικό ή Ημι-Συνθετικό λάδι μηχανής το οποίο το R&D τμήμα της δεν έχει αξιολογήσει» δικαιολογεί το ότι ανακοίνωσε 100% συνθετικό λάδι για τον Renesis.
To R&D τμήμα της το έχει αξιολογήσει και το προτείνει.
Το «Synthe Renesis» που προτείνει η Mazda είναι 100 % Συνθετικό λάδι Group IV – PAOs
www_mazda_co_jp_service_parts_oil_Synthe Renesis
シンセレネシスは、RENESIS専用のマツダ純正オイルです。ベースオイルはPAO※を主成分としてエステルを配合した100%化学合成油であり、RENESISに適した性状のものを採用しています。
粘度はスポーツカーのエンジンに求められる走行性能に適した0W-30に設定しています。
※PAO:Polyalpha-Olefin(ポリアルファオレフィン)の頭文字をとった化学合成物質
• Group IV
Στην ομάδα αυτή ανήκουν τα βασικά λάδια που είναι προϊόν χημικής αντίδρασης πολυμερισμού του Αλκένιου (α-olefin), και ονομάζονται Poly Alpha Olefins, PAOs
Στο Url/Site της Mazda (παραπάνω) υπάρχει και η παρακάτω παράθεση «Housings» όσον αφορά τις εναποθέσεις Άνθρακα με χρήση Synthe Renesis.
Αρά τα Συνθετικά λάδια όπου το Βασικό λάδι (Base Oil) είναι 100 % Group VI – PAOs είναι συμβατά με τον Κινητήρα Renesis.