2003...
Η χρονιά που παρουσιαζόταν το νέο Mazda RX8 με κινητήρα Wankel.... Έχοντας δει και θαυμάσει απο μικρό παιδί ολα τα
RX7 -η αλήθεια ειναι οτι, πιο πολύ μου άρεσαν το FA και το FC που έγραφε TURBO II- άρχισα να το καλοβλέπω, αλλά η
τιμή ήταν απαγορευτική... 40.000+ ευρω!
Πήγαινα και το χάζευα κατά περιόδους στην αντιπροσωπεία της Γλυφάδας, όσπου τελικά το πλήρωμα του χρόνου έφτασε το
καλοκαίρι του 2006, είδα τη διαφήμιση.... ΖΟΟΜ ΖΟΟΜ ΖΟΟΜ... απο 25.990.....
Δεν το σκέφτηκα καθόλου, και έτσι έγινα περήφανος κάτοχος ενος μολυβί -galaxy grey- RX8 Revolution....
Καλοστημένο με δυνατότητες απο μαμά και τότε έλεγα οτι δεν θα πειράξω τίποτα! Το αμάξι είναι τέλειο όπως είναι!!!!
Είχα και φρέσκια την εμπειρία απο τις “βελτιώσεις”με την 190Ε....
Έχοντας, λοιπόν, το αμάξι όπως το πήρα για δυο χρόνια, και έχοντας βαρεθεί να επισκευάζω τις δεκάμπρατσες ζάντες,
αποφάσισα να πάρω τις μαμά πεντάμπρατσες ζάντες μαζί με καινούργια λάστιχα. Εκείνη την περίοδο εμπλεκόμουν όλο και
περισσότερο με πίστες Μεγαρων, καρτόδρομους, είπα να κρατήσω και τις πρώτες ζάντες για καμιά πίστα με λαστιχάκι
για κάψιμο....
Έπειτα ήρθε η σειρά των φρένων... Βλέποντας κάποια σημεία κούρασης, αποφασίζω να βάλω, για αρχή, φρένα απο Cosmo.
323mm εναντι 303mm. Σαφώς ανώτερα σε αντοχή, αλλά σε φρενάρισμα δεν είχε και τρελές διαφορές...
Μετά την “βελτίωση” των φρένων και την ταυτόχρονη τοποθέτηση cruise control, άρχισα να έχω παράπονα απο το κράτημα.
Τοποθέτηση αντιστρεπτικών και αρκετό ψάξιμο με την ευθυγράμμιση, βελτιώθηκε και αυτό αλλά δεν λύθηκε...
Καλοκαίρι του 2009, μου έσπασε ο συμπλέκτης στην Ε.Ο. Μετά απο κάτι περιπέτειες με τη Mazda, τσαντίζομαι όταν
ξαναέσπασε σε λιγότερο απο 1000 χλμ και παω στο συνεργείο του Χρήστου JDM-R για πρώτη φορά....
Αλλάζοντας συμπλέκτη και βάζοντας ενισχυμένο απο FC, διαπιστώθηκε οτι μαζί με τον συμπλέκτη, έσπασε και το κιβώτιο.
Αλλάχθηκε και αυτό με ίδιο πεντατάχυτο που υπήρχε άμεσα διαθέσιμο. Βλέποντας πόσο ευκολα ανεβοκατεβαίνει κιβώτιο,
μου γεννήθηκε η επιθυμία να δοκιμάσω εξατάχυτο κιβώτιο. Σε μια επίσκεψη, μπήκε λίγο καιρό αργότερα το εξατάχυτο
κιβώτιο ενώ ταυτόχρονα τοποθετήθηκε και ενας αγωνιστικός καταλύτης για να γλυτώσουμε και ώρες πολύτιμου ελεύθερου
χρόνου....
Ο νέος συμπλέκτης ήταν εξαιρετικός, σε κάθε αλλαγή κέρδιζα μέτρα, και το μικρόβιο της περισσότερης ιπποδύναμης
εγκαταστάθηκε μόνιμα χωρίς γιατρειά....
Διαβάζοντας, ψάχνοντας και μελετώντας κατέληξα στο συμπέρασμα -και εγω- οτι ατμοσφαιρική βελτίωση δεν αξίζει.
Και κάπως έτσι αποφάσισα οτι τουρμπίνα ειναι μονόδρομος....
Μελετώντας για τουρμπίνες, δεν είχα κατασταλλάξει ακόμα, οπότε είπα να αρχίσω με την προεργασία: τα περιφεριακά
που θα με κρατούσαν στο δρόμο!
Στο ψάξιμο σκοντάφτω σε μια αγγελία για μια coilover ανάρτηση D2 σε πολύ συμφέρουσα τιμή... σχεδόν μισή τιμή
καταλόγου!!!! Δεν ήξερα... δεν ρώταγα!!!! Περιπέτεια απο τις λίγες και αυτή!!!! Δυο φορές έσπασε το πίσω δεξί
ελατήριο... Τσαντίζομαι -ξανά- και αποφασίζω να βάλω μια -εγγυημένα- πολύ καλή ανάρτηση. Και ήρθε ιπτάμενη μια
χρυσή σουηδέζα.... Ό,τι καλύτερο, με διαφορά, έχω δει και οδηγήσει!!!!
Μετά την ανάρτηση, άρχισαν να διαφαίνονται κάποιες αδυναμίες -κατ'εμέ- στο πλαίσιο. Έφτασε και η σειρά των
δεσιμάτων. Το αυτοκίνητο είναι πλέον βράχος και η ανάρτηση να αποδίδει ακόμα καλύτερα!!!!
Ε, τα φρένα δεν άργησαν να δείχνουν τις αδυναμίες τους! Μετά απο ψάξιμο πέτυχα ενα κιτάκι με τετραπίστονες δαγκάνες,
το οποίο χωρούσε σε μαμά offset ζάντας. Άλλες ζάντες ή προσθήκες το απέκλεισα ως μη ασφαλή για τα δικά μου
δεδομένα.
Με το ψάξιμο, έβρισκα διάφορα πραγματάκια χρήσιμα και μη. Αυτό που μου γυάλισε ήταν μια θολόμπαρα με έναν σφηγκτήρα
τρόμπας φρένων. Συζητώντας με τον Χρήστο JDM-R και δειχνοντάς του τι θέλω και αν μπορεί να το βρει, μου λέει οτι
είναι κάτι πολύ απλό!
Και πάρα πολύ απλά χρησιμοποιώντας ως βάση μια θολόμπαρα Greddy εφτιαξε ακριβώς αυτό που ήθελα σε χρόνο....dt!!!!
Μπορεί να είναι και αίσθησή μου, αλλά νομίζω οτι και η μπροστινή ανάρτηση δουλέυει καλύτερα, αν και λίγο πιο
απόλυτα. Το αποδίδω στα 3 σημεία στηριξης, έναντι των δυο της μαμά θολόμπαρας.... Είπαμε, μπορεί να είναι αίσθηση....
Ευχαριστημένος με την όλη πορεία των περιφερειακών, επιτυχώς δοκιμασμένων, άρχισα με την βελτίωση πιο ζωτικών
θεμάτων όπως θερμοκρασίες.
Το αυτοκίνητο πρέπει να ψύχεται καλύτερα. Η λύση απλή και δοκιμασμένη: Μεγαλύτερο ψυγείο και υγρό ψύξης. Α! Και
μην ξεχάσω και ενα παγουράκι ψυγείου νερου απο Mazda RX8 FL διότι η “ακρόπολη” ήταν μόνιμα αναμμένη....
Έπειτα ήρθε η σειρά του λαδιού. Τοποθετήθηκε μεγαλύτερο κάρτερ αλουμινίου με καλύτερη αποβολή θερμοκρασίας. Λίγο
υπερβολικά σκεπτόμενος, ως συνήθως- αποφάσισα την τοποθέτηση και δυο ανεμιστήρων στα ψυγεία του λαδιού. Το κόστος
ήταν -σχετικά- μηδαμινό και έκπληκτος διαπίστωσα, οτι είχαν καλύτερο αποτέλεσμα απο οτι ήλπιζα...
Μετά απο μια αναμονή και δοκιμές μηνών, για να δω οτι όλα δουλεύουν σωστά και μπορούν να “σηκώσουν” την έξτρα
ιπποδύναμη, επιστροφής του διπλώματος και εύρεσης χρόνου, μπήκε το αυτοκίνητο για τούρμπισμα......
Mετά την καθιερωμένη, αλλά απογοητευτηκότατη, μέτρηση συμπίεσης ξεκίνησαν οι εργασίες σκεπτόμενος και για θυρίδωμα
στο -μάλλον- άμμεσο μέλλον.
Τουρμπίνα, σωληνώσεις, εξατμίσεις, εγκέφαλος, ρυθμιστής πίεσης, CAMP2 , όργανα εποπτίας, με ένδειξεις στην μαμά
οθόνη και το IF knock sensor της HKS για αυτορυθμιζόμενες καταστασεις...
Το αμάξι είναι πλέον ολοκληρωμένο για τα δικά μου δεδομένα, η δύναμη βγαίνει γραμμικότατα με προσανατολισμό
περισσότερο πίστας και όχι τόσο για 0-400...
Το αμάξι συνοπτικά φοράει τα εξής:
Κινητήρας
4 port renesis
Τurbo kit Greddy με βελτιώσεις και επεμβάσεις απο JDM-R
Μπεκ 2x1000 και 2x550
Σκάστρα Greddy Type-Rs
Δοχείο αναθυμιάσεων JDM-R
Ψεκασμος νερου Coolmist 180psi
Ψυγείο νερού Greddy
Θερμοστάτης Sard 75 βαθμων
Cooling fan by Jdm-r
Κάρτερ λαδιού Greddy αλουμινίου μεγαλύτερης χωρητικότητας
Ανεμιστήρες ψυγείων λαδιου Spall
Ηλεκτρονικά
HKS Fcon Vpro
HKS CAMP2
ΗΚS IF Unit
HKS AV electronics
HKS αισθητήρες πίεσης λαδιου, πίεσης βενζίνης, θερμοκρασίας λαδιού, θερμοκρασίας νερού και αισθητήρας πυρόμετρου.
HKS A/F Knock amp
Ρυθμιστής πιεσης τουρμπίνας GREDDY PRofec B-specII
Oθόνη Navi stock
Μετάδοση
Κιβώτιο 6 ταχυτήτων
Δισκοπλατο απο FC ενισχυμένο
Ελαφρωμένο βολάν
Διαφορικό stock
Βαλβολίνες κιβωτίου και διαφορικού RED LINE
Εξάτμιση
Re-Amemiya καταλύτης
Greddy Trust GTS τελικό
JDM-R Σωληνώσεις 70mm
Φρένα
Εμπρός τετραπίστονες δαγκάνες RacingBrakes
Χαρακτοί δίσκοι εμπρός 323mm RacingBrakes
Χαραχτοί δισκοι πίσω RacingBrakes
Τακάκια Ferodo DSPF
Σωληνάκια υψηλής πίεσης RacingBrakes
Υγρά φρένων Castrol SRF
Αμάξωμα
Αναρτήσεις Ohlins DFV
Aντιστρεπτικές ράβδοι RacingΒeat
Εμπρός μπάρα θόλων Greddy τροποποιημένη απο JDM-R
Δεσίματα εμπρός μέση και πίσω AutoExe
Ζάντες stock πεντάμπρατσες 18x8
Λάστιχα εμπρος 235/40/18 πίσω 265/35/18
Όλες οι βελτιώσεις και τοποθετήσεις έγιναν απο τον JDM-R.
Θέλω επίσης να ευχαριστήσω την Μαριάννα-Endless, τον Δημήτρη-Dimitseba και τον Σταύρο-Spiffm για την προσφορά τους στην υλοποίηση του ονείρου μου....
Η χρονιά που παρουσιαζόταν το νέο Mazda RX8 με κινητήρα Wankel.... Έχοντας δει και θαυμάσει απο μικρό παιδί ολα τα
RX7 -η αλήθεια ειναι οτι, πιο πολύ μου άρεσαν το FA και το FC που έγραφε TURBO II- άρχισα να το καλοβλέπω, αλλά η
τιμή ήταν απαγορευτική... 40.000+ ευρω!
Πήγαινα και το χάζευα κατά περιόδους στην αντιπροσωπεία της Γλυφάδας, όσπου τελικά το πλήρωμα του χρόνου έφτασε το
καλοκαίρι του 2006, είδα τη διαφήμιση.... ΖΟΟΜ ΖΟΟΜ ΖΟΟΜ... απο 25.990.....
Δεν το σκέφτηκα καθόλου, και έτσι έγινα περήφανος κάτοχος ενος μολυβί -galaxy grey- RX8 Revolution....
Καλοστημένο με δυνατότητες απο μαμά και τότε έλεγα οτι δεν θα πειράξω τίποτα! Το αμάξι είναι τέλειο όπως είναι!!!!
Είχα και φρέσκια την εμπειρία απο τις “βελτιώσεις”με την 190Ε....
Έχοντας, λοιπόν, το αμάξι όπως το πήρα για δυο χρόνια, και έχοντας βαρεθεί να επισκευάζω τις δεκάμπρατσες ζάντες,
αποφάσισα να πάρω τις μαμά πεντάμπρατσες ζάντες μαζί με καινούργια λάστιχα. Εκείνη την περίοδο εμπλεκόμουν όλο και
περισσότερο με πίστες Μεγαρων, καρτόδρομους, είπα να κρατήσω και τις πρώτες ζάντες για καμιά πίστα με λαστιχάκι
για κάψιμο....
Έπειτα ήρθε η σειρά των φρένων... Βλέποντας κάποια σημεία κούρασης, αποφασίζω να βάλω, για αρχή, φρένα απο Cosmo.
323mm εναντι 303mm. Σαφώς ανώτερα σε αντοχή, αλλά σε φρενάρισμα δεν είχε και τρελές διαφορές...
Μετά την “βελτίωση” των φρένων και την ταυτόχρονη τοποθέτηση cruise control, άρχισα να έχω παράπονα απο το κράτημα.
Τοποθέτηση αντιστρεπτικών και αρκετό ψάξιμο με την ευθυγράμμιση, βελτιώθηκε και αυτό αλλά δεν λύθηκε...
Καλοκαίρι του 2009, μου έσπασε ο συμπλέκτης στην Ε.Ο. Μετά απο κάτι περιπέτειες με τη Mazda, τσαντίζομαι όταν
ξαναέσπασε σε λιγότερο απο 1000 χλμ και παω στο συνεργείο του Χρήστου JDM-R για πρώτη φορά....
Αλλάζοντας συμπλέκτη και βάζοντας ενισχυμένο απο FC, διαπιστώθηκε οτι μαζί με τον συμπλέκτη, έσπασε και το κιβώτιο.
Αλλάχθηκε και αυτό με ίδιο πεντατάχυτο που υπήρχε άμεσα διαθέσιμο. Βλέποντας πόσο ευκολα ανεβοκατεβαίνει κιβώτιο,
μου γεννήθηκε η επιθυμία να δοκιμάσω εξατάχυτο κιβώτιο. Σε μια επίσκεψη, μπήκε λίγο καιρό αργότερα το εξατάχυτο
κιβώτιο ενώ ταυτόχρονα τοποθετήθηκε και ενας αγωνιστικός καταλύτης για να γλυτώσουμε και ώρες πολύτιμου ελεύθερου
χρόνου....
Ο νέος συμπλέκτης ήταν εξαιρετικός, σε κάθε αλλαγή κέρδιζα μέτρα, και το μικρόβιο της περισσότερης ιπποδύναμης
εγκαταστάθηκε μόνιμα χωρίς γιατρειά....
Διαβάζοντας, ψάχνοντας και μελετώντας κατέληξα στο συμπέρασμα -και εγω- οτι ατμοσφαιρική βελτίωση δεν αξίζει.
Και κάπως έτσι αποφάσισα οτι τουρμπίνα ειναι μονόδρομος....
Μελετώντας για τουρμπίνες, δεν είχα κατασταλλάξει ακόμα, οπότε είπα να αρχίσω με την προεργασία: τα περιφεριακά
που θα με κρατούσαν στο δρόμο!
Στο ψάξιμο σκοντάφτω σε μια αγγελία για μια coilover ανάρτηση D2 σε πολύ συμφέρουσα τιμή... σχεδόν μισή τιμή
καταλόγου!!!! Δεν ήξερα... δεν ρώταγα!!!! Περιπέτεια απο τις λίγες και αυτή!!!! Δυο φορές έσπασε το πίσω δεξί
ελατήριο... Τσαντίζομαι -ξανά- και αποφασίζω να βάλω μια -εγγυημένα- πολύ καλή ανάρτηση. Και ήρθε ιπτάμενη μια
χρυσή σουηδέζα.... Ό,τι καλύτερο, με διαφορά, έχω δει και οδηγήσει!!!!
Μετά την ανάρτηση, άρχισαν να διαφαίνονται κάποιες αδυναμίες -κατ'εμέ- στο πλαίσιο. Έφτασε και η σειρά των
δεσιμάτων. Το αυτοκίνητο είναι πλέον βράχος και η ανάρτηση να αποδίδει ακόμα καλύτερα!!!!
Ε, τα φρένα δεν άργησαν να δείχνουν τις αδυναμίες τους! Μετά απο ψάξιμο πέτυχα ενα κιτάκι με τετραπίστονες δαγκάνες,
το οποίο χωρούσε σε μαμά offset ζάντας. Άλλες ζάντες ή προσθήκες το απέκλεισα ως μη ασφαλή για τα δικά μου
δεδομένα.
Με το ψάξιμο, έβρισκα διάφορα πραγματάκια χρήσιμα και μη. Αυτό που μου γυάλισε ήταν μια θολόμπαρα με έναν σφηγκτήρα
τρόμπας φρένων. Συζητώντας με τον Χρήστο JDM-R και δειχνοντάς του τι θέλω και αν μπορεί να το βρει, μου λέει οτι
είναι κάτι πολύ απλό!
Και πάρα πολύ απλά χρησιμοποιώντας ως βάση μια θολόμπαρα Greddy εφτιαξε ακριβώς αυτό που ήθελα σε χρόνο....dt!!!!
Μπορεί να είναι και αίσθησή μου, αλλά νομίζω οτι και η μπροστινή ανάρτηση δουλέυει καλύτερα, αν και λίγο πιο
απόλυτα. Το αποδίδω στα 3 σημεία στηριξης, έναντι των δυο της μαμά θολόμπαρας.... Είπαμε, μπορεί να είναι αίσθηση....
Ευχαριστημένος με την όλη πορεία των περιφερειακών, επιτυχώς δοκιμασμένων, άρχισα με την βελτίωση πιο ζωτικών
θεμάτων όπως θερμοκρασίες.
Το αυτοκίνητο πρέπει να ψύχεται καλύτερα. Η λύση απλή και δοκιμασμένη: Μεγαλύτερο ψυγείο και υγρό ψύξης. Α! Και
μην ξεχάσω και ενα παγουράκι ψυγείου νερου απο Mazda RX8 FL διότι η “ακρόπολη” ήταν μόνιμα αναμμένη....
Έπειτα ήρθε η σειρά του λαδιού. Τοποθετήθηκε μεγαλύτερο κάρτερ αλουμινίου με καλύτερη αποβολή θερμοκρασίας. Λίγο
υπερβολικά σκεπτόμενος, ως συνήθως- αποφάσισα την τοποθέτηση και δυο ανεμιστήρων στα ψυγεία του λαδιού. Το κόστος
ήταν -σχετικά- μηδαμινό και έκπληκτος διαπίστωσα, οτι είχαν καλύτερο αποτέλεσμα απο οτι ήλπιζα...
Μετά απο μια αναμονή και δοκιμές μηνών, για να δω οτι όλα δουλεύουν σωστά και μπορούν να “σηκώσουν” την έξτρα
ιπποδύναμη, επιστροφής του διπλώματος και εύρεσης χρόνου, μπήκε το αυτοκίνητο για τούρμπισμα......
Mετά την καθιερωμένη, αλλά απογοητευτηκότατη, μέτρηση συμπίεσης ξεκίνησαν οι εργασίες σκεπτόμενος και για θυρίδωμα
στο -μάλλον- άμμεσο μέλλον.
Τουρμπίνα, σωληνώσεις, εξατμίσεις, εγκέφαλος, ρυθμιστής πίεσης, CAMP2 , όργανα εποπτίας, με ένδειξεις στην μαμά
οθόνη και το IF knock sensor της HKS για αυτορυθμιζόμενες καταστασεις...
Το αμάξι είναι πλέον ολοκληρωμένο για τα δικά μου δεδομένα, η δύναμη βγαίνει γραμμικότατα με προσανατολισμό
περισσότερο πίστας και όχι τόσο για 0-400...
Το αμάξι συνοπτικά φοράει τα εξής:
Κινητήρας
4 port renesis
Τurbo kit Greddy με βελτιώσεις και επεμβάσεις απο JDM-R
Μπεκ 2x1000 και 2x550
Σκάστρα Greddy Type-Rs
Δοχείο αναθυμιάσεων JDM-R
Ψεκασμος νερου Coolmist 180psi
Ψυγείο νερού Greddy
Θερμοστάτης Sard 75 βαθμων
Cooling fan by Jdm-r
Κάρτερ λαδιού Greddy αλουμινίου μεγαλύτερης χωρητικότητας
Ανεμιστήρες ψυγείων λαδιου Spall
Ηλεκτρονικά
HKS Fcon Vpro
HKS CAMP2
ΗΚS IF Unit
HKS AV electronics
HKS αισθητήρες πίεσης λαδιου, πίεσης βενζίνης, θερμοκρασίας λαδιού, θερμοκρασίας νερού και αισθητήρας πυρόμετρου.
HKS A/F Knock amp
Ρυθμιστής πιεσης τουρμπίνας GREDDY PRofec B-specII
Oθόνη Navi stock
Μετάδοση
Κιβώτιο 6 ταχυτήτων
Δισκοπλατο απο FC ενισχυμένο
Ελαφρωμένο βολάν
Διαφορικό stock
Βαλβολίνες κιβωτίου και διαφορικού RED LINE
Εξάτμιση
Re-Amemiya καταλύτης
Greddy Trust GTS τελικό
JDM-R Σωληνώσεις 70mm
Φρένα
Εμπρός τετραπίστονες δαγκάνες RacingBrakes
Χαρακτοί δίσκοι εμπρός 323mm RacingBrakes
Χαραχτοί δισκοι πίσω RacingBrakes
Τακάκια Ferodo DSPF
Σωληνάκια υψηλής πίεσης RacingBrakes
Υγρά φρένων Castrol SRF
Αμάξωμα
Αναρτήσεις Ohlins DFV
Aντιστρεπτικές ράβδοι RacingΒeat
Εμπρός μπάρα θόλων Greddy τροποποιημένη απο JDM-R
Δεσίματα εμπρός μέση και πίσω AutoExe
Ζάντες stock πεντάμπρατσες 18x8
Λάστιχα εμπρος 235/40/18 πίσω 265/35/18
Όλες οι βελτιώσεις και τοποθετήσεις έγιναν απο τον JDM-R.
Θέλω επίσης να ευχαριστήσω την Μαριάννα-Endless, τον Δημήτρη-Dimitseba και τον Σταύρο-Spiffm για την προσφορά τους στην υλοποίηση του ονείρου μου....
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Mike 192T στις Πεμ 15 Μαρ 2012, 1:11 am, 1 φορά