Rx8 Antiforum

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


+2
GTi
Mike 192T
6 απαντήσεις

    Reset εργοστασιακης οθόνης

    Mike 192T
    Mike 192T


    Reset εργοστασιακης οθόνης Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 666
    Ημ/νία εγγραφής : 24/08/2010

    Reset εργοστασιακης οθόνης Empty Reset εργοστασιακης οθόνης

    Δημοσίευση  Mike 192T Τρι 25 Οκτ 2011, 1:18 am

    Η εργοστασιακη οθόνη μου κάνει κάτι κουλά!!!
    Πριν μπει πανω στο αμάξι την τεσταραμε και διαπιστώσαμε οτι αναβει και σβηνει αναλογα με τη θεση που ειναι.
    Αλλα τη θεση την εχανε εννιοτε σε σχεση με τα γρανάζια!
    Η λύση so far ηταν να βγαίνει απο την θεση της και να ξαναμπαίνει σε αντιστοιχο γρανάζωμα.
    Αλλά επειδη αυτο δεν ειναι λύση, εμαθα οτι κάπως γίνεται reset στην οθονη για να αναγνωρίζει τη νεα θεση και να δουλευει κανονικα.

    Ξερει κανεις πως γινεται αυτο το reset????


    ΥΓ.: ΙΟΑΝΝΙ σε σενα βασίζομαι!!!
    GTi
    GTi


    Reset εργοστασιακης οθόνης Verified
    Rotary : RX-8 cosmo Latest Horsepower : 231
    Rebuilds : 1
    Αριθμός μηνυμάτων : 220
    Ημ/νία εγγραφής : 13/04/2011
    Ηλικία : 45
    Τόπος : L.A.

    Reset εργοστασιακης οθόνης Empty Απ: Reset εργοστασιακης οθόνης

    Δημοσίευση  GTi Τετ 26 Οκτ 2011, 2:20 am

    Για δες μήπως και βγάλεις άκρη, στο club το είδα και το κάνω copy-paste

    RX-8 Diagnostic Outputs
    1. Put the key in the ignition
    2. Push and hold the odometer button.
    3. Turn the key to the „ON‟ position (do not start the car).
    4. Continue to hold the odometer button until „test‟ appears in the lower right corner.
    5. Once „test‟ appears, you can release the button.
    6. Now push (not hold) the odometer button to scroll through various numbered options
    7. Stop when you reach the desired output.
    8. After a full second the output signal should toggle (ex: light illuminates, gauge sweeps) * Some have an on/off switch (ex: Buckle switch changes state when the seat belt is buckled).
    9. To exit from the output diagnostic, simply turn the key to the „off‟ position and back on.
    List of all the outputs and what they mean:
    01 = Buckle switch
    04 = Door switch
    08 = TNS relay
    12 = Speedometer
    13 = Tachometer
    14 = Buzzer
    16 = Fuel-level warning light
    18 = Ignition key illumination
    22 = Fuel gauge sender unit
    23 = Fuel gauge
    25 = Water temperature gauge
    26 = Odometer tripmeter, warning and indicator light
    28 = Oil pressure gauge
    31 = Key reminder switch
    55 = Dimmer switch
    Speaker Inspection (Test Tone)
    1. With the audio power on, press the „POWER‟ button and simultaneously press the „AUTO-M‟ button for roughly 1 second.
    2. It will generate a test tone in the following order:
    1st- Front driver-side door speaker and tweeter.
    2nd- Front passenger-side door speaker and tweeter.
    3rd- Driver-side rear speaker.
    4th- Passenger-side rear speaker.
    LCD Inspection:
    1. With the audio power on, press the „POWER‟ button and simultaneously press the „SEEK‟ button for approximately 1 second.
    2. All the LCDs will illuminate. Inspect for any bad characters.
    3. Turn the audio off or the ignition switch to the „LOCK‟ position to stop the diagnostic assist function.
    Button Inspection:
    1. With the audio power on, press the „POWER‟ button and simultaneously press the „CLOCK‟ button for approximately 1 second.
    2. Press all the buttons. A buzzer sounds with each button pressed.
    3. Turn the audio off or the ignition switch to the „LOCK‟ position to stop the diagnostic assist function.
    Temperature Control Knob:
    1. With the audio power on, press the „POWER‟ button and simultaneously press the „SCAN-UP‟ button for approximately 1 second.
    2. “A/C TEMP” should appear on the left side of the LCD display and a number from 0 to 16 on the right.
    3. The number advances in increments of 1 as you turn the temperature control knob.
    4. Turn the audio off or the ignition switch to the „LOCK‟ position to stop the diagnostic assist function.
    Radio Reception Condition Inspection:
    1. With the audio power on, press the „POWER‟ button and simultaneously press the „PRESET 2‟ button for approximately 1 second.
    * Even if the system is normal, radio reception may be difficult depending on where the system is inspected (indoors/outdoors, or conditions at the location). Before inspecting the system, verify that radio reception is adequate
    * When inspecting, select a frequency band (radio station) with the best reception
    LEV- 5 through LEV- 9 = Antenna, antenna feeder and base unit are normal
    LEV- 3 through LEV- 4 = Change the frequency (radio station) and inspect again
    LEV- 0 through LEV- 2 = Malfunction present
    2. Turn the audio off or the ignition switch to the „LOCK‟ position to stop the diagnostic assist function.
    On-Board Diagnostic (Audio)
    1. Turn the ignition to the „ACC‟ or „ON‟ position
    2. While pressing the „POWER‟ button, simultaneously press the „AM‟ button and the „TAPE/MD‟ button for 2 seconds or more
    * If several DTCs are in memory, they can display using the „SEEK‟ button
    * If no DTC is stored, no codes will be displayed
    3. To stop the on-board diagnostic test mode, turn the ignition switch to the „LOCK‟ position
    Identify the device and supplier codes by referring to the LCD display.
    .1 09: ER20
    __|_______|___________|_
    Supplier..Device………..DTC
    Supplier Code:
    1 = FMS audio
    2 = Panasonic
    3 = CLARION
    Device code:
    00 = Cassette Deck
    03 = CD player
    05 = CD Changer (external)
    06 = CD Changer (upper module)
    07 = MD player
    09 = Base Unit
    10 = CD player system MP3 operation
    Memory Clearing Procedure
    1. Start the on-board diagnostic test more
    2. While pressing the „POWER‟ button, simultaneously press the „AUDIO CONT‟ button for 2 seconds or more.
    3. To stop the on-board diagnostic test mode, turn the ignition switch to the „LOCK‟ position
    DTC Table (Audio System)
    09: Er22 = Base unit (peripheral circuit for tuner)
    09: Er20 = Power supply circuit to base unit
    00: Er10 = Cassette deck communication circuit system
    03: Er10 = CD player communication circuit system
    05: Er10 = CD changer (external) communication circuit system
    06: Er10 = CD changer (upper module) communication circuit system
    07: Er10 = MD player communication circuit system
    03: Er01 = CD player system
    03: Er02 = CD player system
    03: Er07 = CD player system
    00: Er01 = Cassette deck system
    00: Er03 = Cassette deck system
    00: Er04 = Cassette tape system
    05: Er01 = CD changer (external) system
    05: Er07 = CD changer (external) system
    06: Er01 = CD changer (upper module) system
    06: Er02 = CD changer (upper module) system
    06: Er07 = CD changer (upper module) system
    07: Er01 = MD player system
    07: Er02 = MD player system
    07: Er07 = MD player system
    07: Er08 = MD system
    10: Er01 = CD player system MP3 operation
    10: Er02 = CD player system MP3 operation
    no Er = No DTCs stored
    Immobilizer System (DTC Inspection)
    1. Turn the ignition switch to the „ON‟ position
    2. Verify the security light state.
    * If there are any malfunctions:
    o After any malfunction is detected, the security light will function as follows for approximately 1 min.
    DTC 16 and lower: Flashes
    DTC21 and higher: Illuminates
    * If there are no malfunctions:
    o The security light illuminates for approximately 3 seconds and goes out.
    3. When any malfunction has been detected, read DTCs via flashing patterns displayed after the security light flashes or illuminates for approximately 1 minute.
    * A verified DTC is flashed 10 times repeatedly by the security light.
    * If multiple DTCs are verified, the security light displays only the smallest DTC.
    DTC Table (Immobilizer System)
    Security light flash pattern:
    ∩__∩________ = No detected communication with the coil
    ∩__∩∩_______ = Coil malfunction
    ∩__∩∩∩______ = The key ID number data cannot be read or key ID registration error
    ∩__∩∩∩∩______= The keyless control module cannot read key ID number data normally
    ∩__∩∩∩∩∩_____ = The keyless control module has detected unregistered key ID number
    ∩__∩∩∩∩∩∩____ = Communication error between the keyless control module and the PCM (no response or mismatched conditions)
    ∩∩__∩_________= Only one key ID number is registered
    ∩∩__∩∩_______ = Communication error between the keyless control module and the PCM (data transfer error)
    ∩∩__∩∩∩______ = ID number data in the PCM and the keyless control module do not match.
    NOT ILLUMINATED = Keyless control module malfunction
    IOANNIS
    IOANNIS


    Reset εργοστασιακης οθόνης Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 341
    Ημ/νία εγγραφής : 13/10/2010
    Ηλικία : 59

    Reset εργοστασιακης οθόνης Empty Απ: Reset εργοστασιακης οθόνης

    Δημοσίευση  IOANNIS Τετ 26 Οκτ 2011, 5:41 am

    Mike 192T έγραψε:Η εργοστασιακη οθόνη μου κάνει κάτι κουλά!!!
    Πριν μπει πανω στο αμάξι την τεσταραμε και διαπιστώσαμε οτι αναβει και σβηνει αναλογα με τη θεση που ειναι.
    Αλλα τη θεση την εχανε εννιοτε σε σχεση με τα γρανάζια!
    Η λύση so far ηταν να βγαίνει απο την θεση της και να ξαναμπαίνει σε αντιστοιχο γρανάζωμα.
    Αλλά επειδη αυτο δεν ειναι λύση, εμαθα οτι κάπως γίνεται reset στην οθονη για να αναγνωρίζει τη νεα θεση και να δουλευει κανονικα.

    Ξερει κανεις πως γινεται αυτο το reset????


    ΥΓ.: ΙΟΑΝΝΙ σε σενα βασίζομαι!!!

    Μετά από αρκετό ψάξιμο και στο Internet και στο Workshop manual δεν βρήκα κάτι σχετικό με το πρόβλημα σου.
    spiffm
    spiffm


    Reset εργοστασιακης οθόνης Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 304
    Ημ/νία εγγραφής : 11/09/2011

    Reset εργοστασιακης οθόνης Empty Απ: Reset εργοστασιακης οθόνης

    Δημοσίευση  spiffm Τετ 26 Οκτ 2011, 8:06 am

    Mike 192T
    Mike 192T


    Reset εργοστασιακης οθόνης Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 666
    Ημ/νία εγγραφής : 24/08/2010

    Reset εργοστασιακης οθόνης Empty Απ: Reset εργοστασιακης οθόνης

    Δημοσίευση  Mike 192T Τετ 26 Οκτ 2011, 9:17 pm

    Σας ευχαριστω όλους! Ιοαννη, Κιμωνα, Σταυρο!
    Θα βγαλω ακρη -πιστευω- και θα ενημερώσω!!!
    alekos R.E.
    alekos R.E.


    Reset εργοστασιακης οθόνης Verified
    Rotary : rx8 renesis Latest Horsepower : 231
    Rebuilds : 0
    Αριθμός μηνυμάτων : 174
    Ημ/νία εγγραφής : 01/11/2011
    Ηλικία : 36
    Τόπος : ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    Reset εργοστασιακης οθόνης Empty Απ: Reset εργοστασιακης οθόνης

    Δημοσίευση  alekos R.E. Σαβ 07 Ιαν 2012, 5:55 am

    παιδια σχετικα με το ποστ του gti μπορω να γυρησω απο το οn sto off και αν ναι πως??π.χ. το νουμερο 14 = Buzzer
    π ειναι on πως μπορω να το γυρησω στο off??
    rxmaniac
    rxmaniac


    Reset εργοστασιακης οθόνης Verified
    Rotary : RX8 Latest Horsepower : ?????
    Rebuilds : Οχι ακόμα....σε λίγο
    Αριθμός μηνυμάτων : 22
    Ημ/νία εγγραφής : 09/02/2011
    Ηλικία : 44
    Τόπος : Χαλκίδα

    Reset εργοστασιακης οθόνης Empty Απ: Reset εργοστασιακης οθόνης

    Δημοσίευση  rxmaniac Σαβ 07 Ιαν 2012, 9:37 pm

    alekos R.E. έγραψε:παιδια σχετικα με το ποστ του gti μπορω να γυρησω απο το οn sto off και αν ναι πως??π.χ. το νουμερο 14 = Buzzer
    π ειναι on πως μπορω να το γυρησω στο off??

    Αν λες για το Buzzer του κόφτη δε νομιζω οτι ειναι τοσο απλό να το σβήσεις
    alekos R.E.
    alekos R.E.


    Reset εργοστασιακης οθόνης Verified
    Rotary : rx8 renesis Latest Horsepower : 231
    Rebuilds : 0
    Αριθμός μηνυμάτων : 174
    Ημ/νία εγγραφής : 01/11/2011
    Ηλικία : 36
    Τόπος : ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ

    Reset εργοστασιακης οθόνης Empty Απ: Reset εργοστασιακης οθόνης

    Δημοσίευση  alekos R.E. Σαβ 07 Ιαν 2012, 10:08 pm

    Ναι για τοο συγκεκριμένο έχεις δίκιο αλλα στα υποληπα που είναι off??να σ πω την αλήθεια αυτο το buzzer νόμιζα ότι ήταν ο εκνεβριστηκοτατος θόρυβος π κάνει όταν δν φοράς ζώνη.... Razz

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Πεμ 21 Νοε 2024, 3:17 pm