OBD II, EOBD & DTCs
OBD II, «On-Board Diagnostics», Διαγνωστικό σύστημα.
EOBD, «European On-Board Diagnostics», Ευρωπαϊκό Διαγνωστικό σύστημα.
DTCs, «Diagnostic Trouble Codes», Διαγνωστικός Κωδικός βλάβης, είναι δε γνωστή και ως «SAE Diagnostic Trouble Codes»
Παράδειγμα
P0171 - System Too Lean (Bank 1)
Πίνακες Διαγνωστικών Κωδικών
=> Πίνακες Διαγνωστικών Κωδικών, DTCs Mazda RX8, SAE J2012
OBD II, «On-Board Diagnostics», Διαγνωστικό σύστημα.
- Το «II» αναφέρεται στην τελευταία υλοποίηση του συστήματος.
Οι προηγούμενες εκδόσεις ήταν η «Ι» και η «1,5»
Το Διαγνωστικό σύστημα, On-Board Diagnostics ή OBD, στην αυτοκίνηση είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται στην ικανότητα του οχήματος σε αυτοδιάγνωση και αναφορά σφαλμάτων.
Το Διαγνωστικό σύστημα δίνει πρόσβαση στον κάτοχο ή στον Τεχνικό σε μια πληθώρα πληροφοριών των σημαντικών υποσυστημάτων του οχήματος.
Ο όγκος της διαγνωστικής πληροφορίας που είναι διαθέσιμη μέσω του Διαγνωστικού Συστήματος ποικίλει ευρέως από την πρώτη του παρουσίαση, στις αρχές της δεκαετίας του 1980 με την προσθήκη computer στο όχημα όπου έκανε την Διάγνωση και Αναφορά εφικτή.
Οι πρώτες υλοποιήσεις του Διαγνωστικού Συστήματος απλός άναβαν μια ενδεικτική λυχνία της δυσλειτουργίας όταν εντοπίζονταν ένα πρόβλημα αλλά το σύστημα δεν παρείχε καμιά πληροφορία για την φύση του προβλήματος.
Οι σύγχρονες υλοποιήσεις Διαγνωστικών Συστημάτων, OBD II, χρησιμοποιούν τυποποιημένες γρήγορες θύρες επικοινωνίας και παρέχουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για την φύση του προβλήματος σε τυποποιημένη μορφή (DTCs).
θύρα επικοινωνίας
EOBD, «European On-Board Diagnostics», Ευρωπαϊκό Διαγνωστικό σύστημα.
- Είναι παρόμοιο Σύστημα με το Αμερικάνικο «OBD II» που καθιέρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση με την ντιρεκτίβα «98/69/EC».
Όλα τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα κάτω των 2,5 τόνων από το 2004 και μετά πρέπει να συμμορφώνονται με την οδηγία.
H Συμμόρφωση με την Οδηγία άρχισε από το 2001 για τα αυτοκίνητα που καίνε βενζίνη και το 2004 για τα αυτοκίνητα που καίνε πετρέλαιο και είναι υποχρεωτική.
Ο Διαγνωστικός Σύνδεσμος EOBD είναι ο ίδιος με αυτών του Αμερικάνικου OBD II δηλαδή ο «female 16-pin SAE J1962».
Διαγνωστικός Σύνδεσμος EOBD, Diagnostic Connector (DLC, Data Link Connector)
Το EOBD υποστηρίζει πέντε πρωτόκολλα επικοινωνίας (διαγνωστικές γλώσσες) σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία στην Ε.Ε.
- 1) Πρωτόκολλο J1850 VPW
2) Πρωτόκολλο J1850 PWM
3) Πρωτόκολλο ISO 9141-2 KWP2000
4) Πρωτόκολλο ISO 14230 KWP2000
5) Πρωτόκολλο ISO 15765 CAN
DTCs, «Diagnostic Trouble Codes», Διαγνωστικός Κωδικός βλάβης, είναι δε γνωστή και ως «SAE Diagnostic Trouble Codes»
- To 1988 η «Society of Automotive Engineers» (SAE) εισηγήθηκε, τυποποίησε και καθιέρωσε τον σύνδεσμο (connector) της θύρας επικοινωνίας στο διαγνωστικό σύστημα OBD II και την μορφή των κωδικών των διαγνωστικών σφαλμάτων DTCs και ένα σετ από διαγνωστικά σήματα ελέγχου/δοκιμών.
Ο Κωδικός αποτελείτε από πέντε αλφαριθμητικούς χαρακτήρες.
π.χ. «P0171»
Επεξήγηση OBD II κωδικού, DTCs, SAE J2012
«P0171»
Ο Πρώτος αλφαριθμητικός χαρακτήρας προσδιορίζει το σύστημα/μέρος/ομάδα που σχετίζεται με την βλάβη παίρνει τις παρακάτω τιμές.
- o P = Powertrain, Τα Μηχανικά μέρη όπως Κινητήρας, Μετάδοση, Διαφορικό, Εκκεντροφόρος κλπ
o B = Body, Αμάξωμα
o C = Chassis, Πλαίσιο, Σασί
o U = Network Communication, Δίκτυο επικοινωνίας
«P0171»
Ο Δεύτερος αλφαριθμητικός χαρακτήρας προσδιορίζει το είδος του κωδικού
- o 0 = SAE Generic, Μηδέν SAE Κωδικός Γενικής Μορφής
o 1 = Manufacturer Specific, Ειδικός Κωδικός του Κατασκευαστή
o 2 = SAE Generic, SAE Κωδικός Γενικής Μορφής
o 3 = SAE or Manufacturer Specific, SAE Κωδικός Γενικής Μορφής ή Ειδικός Κωδικός του Κατασκευαστή
P3000-P3399, Ειδικός Κωδικός του Κατασκευαστή
P3400-P3999, SAE Κωδικός Γενικής Μορφής
«P0171»
Ο Τρίτος αλφαριθμητικός χαρακτήρας προσδιορίζει το υποσύστημα όπου εμφανίστηκε η βλάβη
- o 0 =Fuel, Air Metering & Auxiliary Emission Controls, Έλεγχος Παροχής Καυσίμου-Αέρα και Εφεδρικά Συστήματα Έλεγχου Εκπομπών
o 1 =Fuel and Air Metering, Έλεγχος Παροχής Καυσίμου-Αέρα
o 2 =Fuel and Air Metering, Έλεγχος Παροχής Καυσίμου-Αέρα
o 3 =Ignition System or Misfire, Σύστημα Ανάφλεξης ή μη, Αφλογιστία
o 4 =Auxiliary Emission Controls, Εφεδρικά Συστήματα Έλεγχου Εκπομπών
o 5 =Vehicle Speed, Idle Control and Auxiliary Inputs, Ταχύτητα Οχήματος, Έλεγχος Ρελαντί και Εφεδρικά Κυκλώματα Εισόδου
o 6 =Computer and Auxiliary Inputs, Computer και Εφεδρικά Κυκλώματα Εισόδου
o 7 =Transmission, Μετάδοση
o 8 =Transmission, Μετάδοση
o 9 =Transmission, Μετάδοση
o Α =Hybrid Propulsion,Υβριδική Προώθηση
o B =SAE reserved for future use, Ρεζερβέ από την SAE για Μελλοντική Χρήση
o C =SAE reserved for future use, Ρεζερβέ από την SAE για Μελλοντική Χρήση
o D =SAE reserved for future use, Ρεζερβέ από την SAE για Μελλοντική Χρήση
o E =SAE reserved for future use, Ρεζερβέ από την SAE για Μελλοντική Χρήση
o F =SAE reserved for future use, Ρεζερβέ από την SAE για Μελλοντική Χρήση
Ο Τρίτος αλφαριθμητικός χαρακτήρας στην περίπτωση που οι δυο προηγούμενοι είναι «UO»
o U0 = Network Communication- SAE Generic, Δίκτυο Επικοινωνίας- SAE Κωδικός Γενικής Μορφής
- U00XX – Network Electrical, Ηλεκτρικό Σύστημα Δικτύου
U01XX – Network Communication, Σύστημα Επικοινωνίας Δυκτίου
U02XX – Network Communication, Σύστημα Επικοινωνίας Δυκτίου
U03XX – Network Software, Software Συστήματος Επικοινωνίας Δυκτίου
U04XX – Network Data, Δεδομένα Συστήματος Επικοινωνίας Δυκτίου
«P0171»
Ο Τέταρτος και ο Πέμπτος αλφαριθμητικός χαρακτήρας αποτελούν μεταβλητή που σχετίζεται/προσδιορίζει/περιγράφει την βλάβη την οποία βρίσκουμε από τους αντίστοιχους OBD DTCs Πίνακες.
Παράδειγμα
P0171 - System Too Lean (Bank 1)
Πίνακες Διαγνωστικών Κωδικών
=> Πίνακες Διαγνωστικών Κωδικών, DTCs Mazda RX8, SAE J2012
Έχει επεξεργασθεί από τον/την IOANNIS στις Σαβ 21 Μάης 2011, 7:38 am, 1 φορά