RX8, Αφύσικη καύση, Κρουστική καύση/Πειράκια – Προανάφλεξη
Υπάρχουν δυο είδη αφύσικης καύσης
• Κρουστική καύση/Πειράκια
• Προανάφλεξη, Preignition
Κρουστική καύση/Πειράκια, The «Knocking» phenomenon
Η κρουστική καύση συντελείται όταν λόγω υψηλής θερμοκρασίας και πίεσης το καύσιμο αυτό αναφλέγεται και δημιουργούνται περισσότερα του ενός μέτωπα φλόγας στον θάλαμο καύσης εκτός του μετώπου της φλόγας που δημιουργείται από τα μπουζί.
Στην συνέχεια τα μέτωπα αυτά συγκρούονται μεταξύ τους προκαλώντας κρουστικά φορτία και ξαφνική αύξηση της πίεσης στο θάλαμο καύσης που συνοδεύονται από ένα οξύ μεταλλικό επαναλαμβανόμενο θόρυβο.
Στους περιστροφικούς κινητήρες το φαινόμενο εμφανίζεται στις χαμηλές στροφές υπό φορτίο όπου το συμπιεσμένο μίγμα στο τέλος του θαλάμου αυτό αναφλέγεται πριν η φλόγα από την κανονική ανάφλεξη μέσω των μπουζί φτάσει σε αυτό το σημείο.
Η αύξηση της θερμοκρασίας είναι αμελητέα και δεν προκαλείται ζημιά στον κινητήρα.
Προανάφλεξη, The «Preignition» phenomenon
Συχνά η Προανάφλεξη συγχέεται με την κρουστική καύση. Η Προανάφλεξη συντελείται όταν ένα σημείο μέσα στον θάλαμο καύσης γίνεται τόσο θερμό όπου γίνεται πηγή ανάφλεξης του μίγματος με αποτέλεσμα την ανάφλεξη του πριν την κανονική ανάφλεξη από τα μπουζί.
Στους περιστροφικούς κινητήρες η προανάφλεξη συντελείται στις υψηλές στροφές υπό φορτίο. Σε αυτές τις συνθήκες δημιουργούνται μεγάλα ποσά θερμότητας. Υπό κανονικές συνθήκες ή μόνη πηγή αυτό ανάφλεξης είναι ο μονωτήρας του μπουζιού γιατί αυτός είναι που υπερθερμαίνεται.
Εάν το Trailing μπουζί γίνει αιτία προανάφλεξης αυτό θα προκαλέσει ραγδαία αύξηση τις πίεσης στον θάλαμο. Στο Apex Seal θα προκληθεί χαλάρωση από την εσωτερική πλευρά του περιβλήματος του Ρότορα με αποτέλεσμα διαρροή μίγματος και μειωμένη ισχύ εξόδου.
Η συνήθης βλάβη κατά την προανάφλεξη είναι ότι όταν το μπουζί υπερθερμαίνεται έχει ως αποτέλεσμα την καταστροφή του μονωτήρα του και σπασμένα κομμάτια αυτού μπορεί να περάσουν μέσα στο θάλαμο και να καταστρέψουν το Apex Seal κατά κύριο λόγο ή/και οπουδήποτε σφηνωθούν, μεταξύ του Ρότορα και των περιβλημάτων, να προκαλέσουν αντίστοιχες φθορές.
Το Leading μπουζί σε καμιά περίπτωση δεν γίνονται αιτία προανάφλεξης.
Για αποτροπή της προανάφλεξης χρησιμοποιούνται μπουζί ψυχρού τύπου.
Υπάρχουν δυο είδη αφύσικης καύσης
• Κρουστική καύση/Πειράκια
• Προανάφλεξη, Preignition
Κρουστική καύση/Πειράκια, The «Knocking» phenomenon
Η κρουστική καύση συντελείται όταν λόγω υψηλής θερμοκρασίας και πίεσης το καύσιμο αυτό αναφλέγεται και δημιουργούνται περισσότερα του ενός μέτωπα φλόγας στον θάλαμο καύσης εκτός του μετώπου της φλόγας που δημιουργείται από τα μπουζί.
Στην συνέχεια τα μέτωπα αυτά συγκρούονται μεταξύ τους προκαλώντας κρουστικά φορτία και ξαφνική αύξηση της πίεσης στο θάλαμο καύσης που συνοδεύονται από ένα οξύ μεταλλικό επαναλαμβανόμενο θόρυβο.
Στους περιστροφικούς κινητήρες το φαινόμενο εμφανίζεται στις χαμηλές στροφές υπό φορτίο όπου το συμπιεσμένο μίγμα στο τέλος του θαλάμου αυτό αναφλέγεται πριν η φλόγα από την κανονική ανάφλεξη μέσω των μπουζί φτάσει σε αυτό το σημείο.
Η αύξηση της θερμοκρασίας είναι αμελητέα και δεν προκαλείται ζημιά στον κινητήρα.
Προανάφλεξη, The «Preignition» phenomenon
Συχνά η Προανάφλεξη συγχέεται με την κρουστική καύση. Η Προανάφλεξη συντελείται όταν ένα σημείο μέσα στον θάλαμο καύσης γίνεται τόσο θερμό όπου γίνεται πηγή ανάφλεξης του μίγματος με αποτέλεσμα την ανάφλεξη του πριν την κανονική ανάφλεξη από τα μπουζί.
Στους περιστροφικούς κινητήρες η προανάφλεξη συντελείται στις υψηλές στροφές υπό φορτίο. Σε αυτές τις συνθήκες δημιουργούνται μεγάλα ποσά θερμότητας. Υπό κανονικές συνθήκες ή μόνη πηγή αυτό ανάφλεξης είναι ο μονωτήρας του μπουζιού γιατί αυτός είναι που υπερθερμαίνεται.
Εάν το Trailing μπουζί γίνει αιτία προανάφλεξης αυτό θα προκαλέσει ραγδαία αύξηση τις πίεσης στον θάλαμο. Στο Apex Seal θα προκληθεί χαλάρωση από την εσωτερική πλευρά του περιβλήματος του Ρότορα με αποτέλεσμα διαρροή μίγματος και μειωμένη ισχύ εξόδου.
Η συνήθης βλάβη κατά την προανάφλεξη είναι ότι όταν το μπουζί υπερθερμαίνεται έχει ως αποτέλεσμα την καταστροφή του μονωτήρα του και σπασμένα κομμάτια αυτού μπορεί να περάσουν μέσα στο θάλαμο και να καταστρέψουν το Apex Seal κατά κύριο λόγο ή/και οπουδήποτε σφηνωθούν, μεταξύ του Ρότορα και των περιβλημάτων, να προκαλέσουν αντίστοιχες φθορές.
Το Leading μπουζί σε καμιά περίπτωση δεν γίνονται αιτία προανάφλεξης.
Για αποτροπή της προανάφλεξης χρησιμοποιούνται μπουζί ψυχρού τύπου.