Αποκατάσταση αμαξώματος από Βαθουλώματα-Μικροχτυπήματα
Η ζημία προέρχεται κυρίως από :
Οι ζημιές αυτές χωρίζονται σε δυο κατηγορίες :
Η αποκατάσταση της ζημιάς στο χρώμα ή στο βερνίκι γίνεται με ολική βαφή ή μερική βαφή.
Η ολική βαφή το μόνο πρόβλημα που μπορεί να παρουσίαση είναι το μη ταίριασμα του χρώματος με το αρχικό που οπτικά παρατηρούμε με τα γειτονικά μέρη του αμαξώματος.
Η μερική βαφή δηλαδή βαφή τοπικά και γύρω από το σημείο της ζημιάς παρουσιάζει μικρή οπτική χρωματική διαφορά στο χρώμα ή στο βερνίκι, πιο πολύ στο βερνίκι εντοπίζονται οι διαφορές, σε μικρή απόσταση από το σημείο αποκατάστασης, συνήθως 40 έως και ένα 100 εκατοστά αναλόγως το μέγεθος της ζημιάς και την πείρα αυτού που αναλαμβάνει την αποκατάσταση.
Η αποκατάσταση χωρίς περεταίρω ζημιά στο χρώμα ή στο βερνίκι ή όταν δεν μας ενδιαφέρει η αποκατάσταση της ζημιάς στο χρώμα ή στο βερνίκι λόγο της μικρής του έκτασης γίνεται με πολλούς τρόπους και μεθόδους.
• Με χτύπημα του βαθουλώματος χειροκίνητα από την πίσω μεριά.
• Με τράβηγμα της λαμαρίνας από μπροστά με μηχανικό τρόπο ή ειδικό εξάρτημα/συσκευή
• Με χρήση της μεθόδου «ζεστού/κρύου», διαστολή/συστολή, δηλαδή ζέσταμα της περιοχής της ζημιάς και απότομη αλλαγή σε πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία, με χρήση ξυρού πάγου ή άλλου υγρού όπου η αποκατάσταση επιτυγχάνεται με την συστολή που συντελείται στο σημείο της ζημιάς της λαμαρίνας.
• Με συνδυασμό των παραπάνω ή άλλων παρόμοιων μεθόδων.
Η πιο γνωστή μέθοδος αποκατάστασης είναι η PDR
Η PDR, «Paintless Dent Removal», δηλαδή «αφαίρεση κοιλώματος χωρίς βαφή», είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα αποκατάστασης κοιλωμάτων (βαθουλώματα κλπ).
Η «Τεχνική» αυτή εμφανίστηκε σχεδόν πριν από 60 χρόνια στις γραμμές παραγωγής των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων και άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστή από το 1980 μετά την εξάπλωσή της στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, Αγγλία κλπ.
Είναι η προτιμώμενη μέθοδος παγκοσμίως αποκατάστασης τέτοιων ζημιών κάνοντας χρήση εξελιγμένων εργαλείων και μεθόδων από αντίστοιχο εκπαιδευμένο προσωπικό.
Μερικές Εταιρείες αποκατάστασης στην Ελλάδα
http://www.dent-master.gr/
http://dentgenie.gr/
http://www.autodent.gr/
http://www.perfectrepair.gr/
http://www.hellenic-pdr.gr/main/index.php
http://www.microrepairs.gr/
http://www.crystal-clear.gr/
http://www.autotherapy.gr
Σχετικά Video
DentOut D-I-Y Dent Repair Kit
https://www.youtube.com/watch?v=a9qr61C54uY
[youtube1]https://www.youtube.com/watch?v=a9qr61C54uY[/youtube1]
Removing a Dent with the MAX PULLER MP508
https://www.youtube.com/watch?v=k77HO-Lv7ZY
Fix car dents with Dry Ice
https://www.youtube.com/watch?v=UUSkwlyDrKw
Glue Pull Essentials - Paintless Dent Repair / Removal PDR Training DVD Video
https://www.youtube.com/watch?v=FOJLM4WQwUo
Repair a dent easy and fast with dent pulling and PDR tools
https://www.youtube.com/watch?v=muy8Y3wMkP0
San Diego Dent Time Repair -Paintless Big Dent Removal PDR
https://www.youtube.com/watch?v=HhT79ZXU2x4
Los Angeles Mobile Paintless Dent / Ding Removal Video
https://www.youtube.com/watch?v=sXieZHYoq-M
Removing dents with ice
https://www.youtube.com/watch?v=3fqNRIXUJlM
Dry ice, Ξηρός Πάγος
Ο Ξηρός Πάγος δεν έχει καμιά σχέση με το γνωστό πάγο από νερό που σε πολλούς θα πηγαίνει ο νους.
Ο Ξηρός Πάγος είναι η στερεά μορφή του διοξειδίου του άνθρακα, CO², που αποτελείται από δύο άτομα οξυγόνου συνδεδεμένα με ένα άτομο άνθρακα.
Κρυσταλλική δομή Ξυρού Πάγου.
Είναι άχρωμο, άοσμο, μη εύφλεκτο, και ελαφρώς όξινο.
Το CO² αλλάζει μορφή, από στερεό σε αέριο, στους -78,5 ° C (-109,3 ° F) χωρίς να μεσολαβή ενδιάμεση υγρή μορφή δηλαδή από στερεό γίνεται αέριο.
Η διαδικασία αυτή ονομάζεται εξάχνωση.
Η πυκνότητα του ξηρού πάγου ποικίλλει, αλλά συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 1,4 και 1,6 g/cm3 (87-100 lb/ft3).
Η χαμηλή θερμοκρασία και η άμεση εξάχνωση σε αέρια μορφή κάνει τον ξηρό πάγο ένα αποτελεσματικό ψυκτικό μέσο, δεδομένου ότι είναι πιο κρύο από τον πάγο και δεν αφήνει υγρασία κατά το στάδιο της αλλαγής.
Διάγραμμα Πίεσης-θερμοκρασίας
Η ζημία προέρχεται κυρίως από :
- • Βαθουλώματα που προέρχονται από ασυνείδητους οδηγούς που παρκάρουν δίπλα μας και τα δημιουργούν κατά το άνοιγμα των πορτών τους εξερχόμενοι από το όχημα.
• Βαθουλώματα από οδηγούς που δεν ξέρουν να παρκάρουν/ξεπαρκάρουν και ακουμπάνε όπου βρουν.
• Βαθουλώματα από χαλαζόπτωση.
• Βαθουλώματα από άλλα μικροατυχήματα.
Οι ζημιές αυτές χωρίζονται σε δυο κατηγορίες :
- • Βαθούλωμα χωρίς περεταίρω ζημιά στο χρώμα ή στο βερνίκι.
• Βαθούλωμα με ζημιά στο χρώμα ή στο βερνίκι.
Η αποκατάσταση της ζημιάς στο χρώμα ή στο βερνίκι γίνεται με ολική βαφή ή μερική βαφή.
Η ολική βαφή το μόνο πρόβλημα που μπορεί να παρουσίαση είναι το μη ταίριασμα του χρώματος με το αρχικό που οπτικά παρατηρούμε με τα γειτονικά μέρη του αμαξώματος.
Η μερική βαφή δηλαδή βαφή τοπικά και γύρω από το σημείο της ζημιάς παρουσιάζει μικρή οπτική χρωματική διαφορά στο χρώμα ή στο βερνίκι, πιο πολύ στο βερνίκι εντοπίζονται οι διαφορές, σε μικρή απόσταση από το σημείο αποκατάστασης, συνήθως 40 έως και ένα 100 εκατοστά αναλόγως το μέγεθος της ζημιάς και την πείρα αυτού που αναλαμβάνει την αποκατάσταση.
Η αποκατάσταση χωρίς περεταίρω ζημιά στο χρώμα ή στο βερνίκι ή όταν δεν μας ενδιαφέρει η αποκατάσταση της ζημιάς στο χρώμα ή στο βερνίκι λόγο της μικρής του έκτασης γίνεται με πολλούς τρόπους και μεθόδους.
• Με χτύπημα του βαθουλώματος χειροκίνητα από την πίσω μεριά.
• Με τράβηγμα της λαμαρίνας από μπροστά με μηχανικό τρόπο ή ειδικό εξάρτημα/συσκευή
• Με χρήση της μεθόδου «ζεστού/κρύου», διαστολή/συστολή, δηλαδή ζέσταμα της περιοχής της ζημιάς και απότομη αλλαγή σε πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία, με χρήση ξυρού πάγου ή άλλου υγρού όπου η αποκατάσταση επιτυγχάνεται με την συστολή που συντελείται στο σημείο της ζημιάς της λαμαρίνας.
• Με συνδυασμό των παραπάνω ή άλλων παρόμοιων μεθόδων.
Η πιο γνωστή μέθοδος αποκατάστασης είναι η PDR
Η PDR, «Paintless Dent Removal», δηλαδή «αφαίρεση κοιλώματος χωρίς βαφή», είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα αποκατάστασης κοιλωμάτων (βαθουλώματα κλπ).
Η «Τεχνική» αυτή εμφανίστηκε σχεδόν πριν από 60 χρόνια στις γραμμές παραγωγής των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων και άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστή από το 1980 μετά την εξάπλωσή της στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, Αγγλία κλπ.
Είναι η προτιμώμενη μέθοδος παγκοσμίως αποκατάστασης τέτοιων ζημιών κάνοντας χρήση εξελιγμένων εργαλείων και μεθόδων από αντίστοιχο εκπαιδευμένο προσωπικό.
Μερικές Εταιρείες αποκατάστασης στην Ελλάδα
http://www.dent-master.gr/
http://dentgenie.gr/
http://www.autodent.gr/
http://www.perfectrepair.gr/
http://www.hellenic-pdr.gr/main/index.php
http://www.microrepairs.gr/
http://www.crystal-clear.gr/
http://www.autotherapy.gr
Σχετικά Video
DentOut D-I-Y Dent Repair Kit
https://www.youtube.com/watch?v=a9qr61C54uY
[youtube1]https://www.youtube.com/watch?v=a9qr61C54uY[/youtube1]
Removing a Dent with the MAX PULLER MP508
https://www.youtube.com/watch?v=k77HO-Lv7ZY
Fix car dents with Dry Ice
https://www.youtube.com/watch?v=UUSkwlyDrKw
Glue Pull Essentials - Paintless Dent Repair / Removal PDR Training DVD Video
https://www.youtube.com/watch?v=FOJLM4WQwUo
Repair a dent easy and fast with dent pulling and PDR tools
https://www.youtube.com/watch?v=muy8Y3wMkP0
San Diego Dent Time Repair -Paintless Big Dent Removal PDR
https://www.youtube.com/watch?v=HhT79ZXU2x4
Los Angeles Mobile Paintless Dent / Ding Removal Video
https://www.youtube.com/watch?v=sXieZHYoq-M
Removing dents with ice
https://www.youtube.com/watch?v=3fqNRIXUJlM
Dry ice, Ξηρός Πάγος
Ο Ξηρός Πάγος δεν έχει καμιά σχέση με το γνωστό πάγο από νερό που σε πολλούς θα πηγαίνει ο νους.
Ο Ξηρός Πάγος είναι η στερεά μορφή του διοξειδίου του άνθρακα, CO², που αποτελείται από δύο άτομα οξυγόνου συνδεδεμένα με ένα άτομο άνθρακα.
Κρυσταλλική δομή Ξυρού Πάγου.
Είναι άχρωμο, άοσμο, μη εύφλεκτο, και ελαφρώς όξινο.
Το CO² αλλάζει μορφή, από στερεό σε αέριο, στους -78,5 ° C (-109,3 ° F) χωρίς να μεσολαβή ενδιάμεση υγρή μορφή δηλαδή από στερεό γίνεται αέριο.
Η διαδικασία αυτή ονομάζεται εξάχνωση.
Η πυκνότητα του ξηρού πάγου ποικίλλει, αλλά συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 1,4 και 1,6 g/cm3 (87-100 lb/ft3).
Η χαμηλή θερμοκρασία και η άμεση εξάχνωση σε αέρια μορφή κάνει τον ξηρό πάγο ένα αποτελεσματικό ψυκτικό μέσο, δεδομένου ότι είναι πιο κρύο από τον πάγο και δεν αφήνει υγρασία κατά το στάδιο της αλλαγής.
Διάγραμμα Πίεσης-θερμοκρασίας