Rx8 Antiforum

Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


+3
IOANNIS
iaponas
dim2max
7 απαντήσεις

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    dim2max
    dim2max


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 381
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010
    Ηλικία : 48
    Τόπος : Αντίπερα όχθη

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  dim2max Σαβ 08 Ιαν 2011, 1:42 am

    Είχα δει 1 επεισόδιο στους mythbasters όπου δοκίμαζαν διάφορες συσκευές που μας υπόσχονταν ενα μεγάλο ποσοστό οικονομίας στα καύσιμα..

    Μιλούσα με ένα φίλο τις προάλλες και με ρώτησε άμα κάνουν τίποτα τα γνωστά ''μαγνητάκια'' ή κάποια άλλη παρόμοια συσκευή.

    Δεν έχω προσωπική εμπειρία θυμήθηκα όμως αυτό το επεισόδιο που είχα δει και είπα να το ψάξω στο youtube μήπως και το βρω....

    Για να μην σε πιάνουν κορόιδο λοιπόν.....



    iaponas
    iaponas


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : Rx7 Fc3s Αριθμός μηνυμάτων : 316
    Ημ/νία εγγραφής : 25/08/2010
    Ηλικία : 30
    Τόπος : Εbisu

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  iaponas Σαβ 08 Ιαν 2011, 1:46 am

    Δεν υπάρχει πιο μεγάλη βλακεία από τα μαγνητάκια.
    Άμα ήταν έτσι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα βάζαν... Rolling Eyes
    IOANNIS
    IOANNIS


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 341
    Ημ/νία εγγραφής : 13/10/2010
    Ηλικία : 59

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  IOANNIS Σαβ 08 Ιαν 2011, 1:57 am

    Looking For A Miracle: We Test Automotive 'Fuel Savers'
    http://www.popularmechanics.com/cars/alternative-fuel/gas-mileage/1802932

    MIRACLE MAGNETS

    There are dozens of fuel-line magnets on the market. We tested two. They all make similar claims: substantial improvements in fuel economy, reduced emissions and increased horsepower.

    According to the people selling these devices, as gasoline flows past the magnet, the magnetic field will "break apart clusters of fuel molecules so gas burns more efficiently." Problem: Gasoline molecules aren't magnetic, not at all. But wait, there's more. If the fuel line is steel, as many are, the lines of magnetic flux will follow the fuel-line walls instead of passing through the fuel.

    THE DYNO SAYS: As we suspected, neither device had any significant effect on performance or economy.


    VORTEX GENERATORS

    These devices, which are usually installed on the upstream side of the mass airflow (MAF) sensor, use stationary vanes or, on some devices, spinning blades to make the inlet air between the air cleaner and intake manifold whirl around in a mini-tornado. This vortex supposedly mixes fuel more thoroughly with air, which means the fuel will, theoretically, burn more completely in the combustion chamber. Trouble is, there's a lot of intake tract downstream from these devices designed to maximize a smooth airflow. Turbulence, coupled with the restricted airflow caused by the device, can only reduce the amount of air sucked into the manifold. Less air means less power.

    Again, we tested two devices. The TornadoFuelSaver is a nicely made stainless steel contraption, available in an assortment of sizes to fit most vehicles. We installed it on our truck's intake tract immediately upstream of the MAF sensor. We purchased the second device, the Intake Twister, on eBay. It was crudely handmade from sheet-aluminum flashing and pop rivets. It looked like something we could make in about 10 minutes from an old soda can. The staff at UTI was reluctant to install it: The bent sheetmetal vanes looked as if they might break off and be digested by the engine. The device is one-size-fits-all, and is simply bent into a curl to insert it into the intake duct.

    THE DYNO SAYS: Both devices reduced peak horsepower by more than 10 percent. The Intake Twister increased fuel consumption by about 20 percent; the TornadoFuelSaver provided no significant change.


    ENGINE IONIZER

    The Electronic Engine Ionizer Fuel Saver consists of a couple of pieces of wire molded to some rubber blocks, which the manufacturer refers to as "capacitor blocks." There are no capacitors in them, however, as we found out during the test. The rubber blocks clip onto the spark plug wires near the plugs, and are intended to carry the "corona charge" from one cylinder's plug wire to the electrodes of the other plugs. This charge is supposed to "cause a partial breakdown in the larger hydrocarbon molecules in all the non-firing cylinders, resulting in increased combustion efficiency." Yeah. Normally, we try to prevent cross-coupling between spark plug wires to prevent crossfiring between cylinders. The Engine Ionizer seems calculated to promote crossfire.

    THE DYNO SAYS: The truck we tested showed about a 15-hp loss with the Ionizer. About 10 miles into our economy test, the left bank of rubber capacitor blocks started to melt and sag onto the red-hot exhaust manifold. When smoke started to fill the dyno room, we interrupted the test and redressed the wires and capacitor blocks more securely. But when one on the right bank liquefied and dripped onto the manifold, we had flames a good 2 ft. tall, requiring the use of a 20-pound fire extinguisher. This, of course, terminated the test. Besides, most of the capacitor blocks looked like yesterday's chewing gum. Consequently, we have no comment as to the abilities of the Electronic Engine Ionizer Fuel Saver to reduce fuel consumption.


    VAPOR INJECTORS

    These devices take raw fuel and convert it to fuel vapor outside the engine, generally metering the fuel back into the engine through the PCV vacuum line. The advantage is supposed to be complete atomization of the fuel to its vapor phase. Fuel injected directly into the intake runners through a fuel injector is supposedly less available for combustion, because at least some of the fuel droplets are still liquid and liquid fuel doesn't burn.

    Where to start? The distribution of fuel through the customary vacuum tap used--the crankcase vent--may not necessarily meter the vaporized fuel equally to all cylinders. Those closer to the connection may get more fuel than those farther away, causing these cylinders to run rich. And even in the best-case scenario of equal distribution, the fuel-injection management computer checks the amount of oxygen in the exhaust and quickly leans the engine back to proper stoichiometric fuel/air mixture ratios. So, any amount of vaporized fuel the device allows in would simply be subtracted from the amount the computer normally dispenses.

    We tested the Fuel Atomizer 2000, which takes fuel from the fuel rail and carries it via a length of copper tubing to the device, where it is mixed with air and sucked into the manifold through the PCV line as vapor.

    THE DYNO SAYS: Theory predicted that there would be no change in power, because at high throttle settings the lowered intake manifold vacuum would simply not pull much--if any--fuel through the device. As expected, horsepower was not significantly changed; fuel economy was unchanged.


    WATER INJECTION

    This technology was developed during World War II to provide emergency sprint power for turbosupercharged fighter planes. At altitude, there is less air for cooling engines. The turbos, however, cram air into the inlet at manifold pressures nearly the same as those at sea level. The compressed intake air, heated as it goes through the turbos, makes the engine even hotter. Spraying water, or a water-alcohol mixture, directly into the intake lowers the combustion-chamber temperatures. This permits substantially more power for brief periods. Several manufacturers have attempted to apply this technology to automotive use. We ordered an AquaTune from a classified ad in the back pages of PM. "AquaTune is like no other water injection system in that it is, in actuality, a fuel cell hydrogen processor. It produces hydrogen-rich bubbles before being introduced into the engine draft." An "ultra-sonic barometric pressure chamber giving off ultra-sonic frequencies" apparently splits water molecules to create hydrogen bubbles. Anyone who can explain that, please call me--I'd like to make some hydrogen ultrasonically from water and solve the energy crisis while simultaneously eliminating global warming.

    It was relatively easy to install the AquaTune, although we did need a few feet of our own vacuum line. (What do you want for $399?) Unlike the pump-fed water-injection systems on P-38 fighters, the AquaTune relies on intake manifold vacuum to pull distilled water from a plastic bottle and into the manifold. So, at periods of wide-open throttle, virtually no water should enter the engine.

    THE DYNO SAYS: With the AquaTune adjusted according to the instructions, the test truck gave us 20 fewer horsepower and about a 20 percent poorer fuel economy.

    THE MORAL OF THE STORY

    We've tested nowhere near all of the fuel-saver gadgets on the market, and I'm sure purveyors of others will be waiting in our lobby soon. But not one of the items we tested worked. At all. There's no ignoring the laws of physics, people. Your vehicle already burns over 99 percent of the fuel you pay for. Less than 1 percent is squandered as partially burned hydrocarbons and carbon monoxide before the exhaust hits the catalytic converter for the last laundering. Even if one of these miracle gadgets could make the combustion process 100 percent complete, the improvement in mileage resulting would be 1 percent. Any device that claims quantum-level increases needs to be examined with considerable skepticism.

    We say caveat emptor (let the buyer beware). But there are plenty of people out there who say: "There's one born every minute." Prediction: Within a few weeks after the appearance of this article, there will be gas-saving gadgets on the market that tout themselves as "Featured in Popular Mechanics." Someone will buy them. Probably not you.
    IOANNIS
    IOANNIS


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 341
    Ημ/νία εγγραφής : 13/10/2010
    Ηλικία : 59

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  IOANNIS Σαβ 08 Ιαν 2011, 1:58 am

    Aftermarket fuel economy device

    http://en.wikipedia.org/wiki/Aftermarket_fuel_economy_device

    An aftermarket fuel economy device is a device sold on the aftermarket that claims to improve the fuel economy and possibly the fuel emissions of a vehicle. There are a large variety of devices sold under names such as "Platinum Gas Saver", "Tornado Fuel Saver", "Cyclone Fuel Saver", "Cyclone-Z", "Atomized Vapor Injector", "Turbo-carb" or "ZEFS".

    There are several different designs, but many are designed to fit on the intake or carburetor of a car and purportedly optimize air or fuel flow in some way. They are often sold via late-night infomercials, at prices ranging from $20 to over $100 each.

    The US EPA is required to test many of these devices under Section 511 of the Motor Vehicle Information and Cost Savings Act, and to provide public reports on their efficacy. Most devices on the market are not found to improve fuel efficiency to any statistically measurable extent. Tests by Popular Mechanics confirmed that these types of devices yield no measurable improvements in fuel consumption or power, and in some cases actually degrade both power and fuel consumption.[1]

    Many other reputable organizations such as the AAA [1] [2] [3] [4] and Consumer Reports [5] have performed studies that have found similar results.


    Thermodynamic Efficiency

    The reasons that many of these devices are impossible (especially alleged 100MPG or 300MPG devices) are based on thermodynamics. This formula [2] has been derived to give us the theoretical efficiency for an engine:


    where h equals efficiency, rv equals the volume ratio (Compression Ratio) and g represents the ratio of the specific heats of the gases before and after combustion.

    Assuming an ideal engine with no friction, perfect insulation, perfect combustion, a compression ratio of 10:1, and a g of 1.27 (for gasoline-air combustion), the theoretical efficiency of the engine would be 46%.

    For example, if an automobile typically gets 20MPG efficiency with a 20% efficient engine that has a 10:1 compression ratio, a carburetor claiming 100MPG would have to increase the efficiency by a factor of 5, to 100%. This is clearly beyond what is theoretically or practically possible. A similar claim of 300MPG for any vehicle would require the engine (in this particular case) that is 300% efficient, which violates the Second Law of Thermodynamics.

    Extremely efficient vehicle designs capable of achieving 100MPG+ (such as the VW 1l) do not have significantly greater engine efficiency, but instead focus on better aerodynamics, reduced vehicle weight, and reusing energy expended during braking.

    Urban legend

    There is a related urban legend about an inventor who creates a 100 mpg (2.35 L/100 km) or even 200 mpg carburetor, but after demonstrating it for the major vehicle manufacturers, the inventor mysteriously disappears, in which he may have been killed by the government. The urban legend is thought to have started after Canadian Charles Nelson Pogue filed in 1930 U.S. Patent 1,750,354 for such a device (followed by others including U.S. Patent 1,938,497 & U.S. Patent 1,997,497). Though the legend has a basis in reality, it's unlikely that there has been a conspiracy to hide such an invention. [6]

    Australian motor racing legend Peter Brock marketed one such device in the 1980s, creating significant damage to his reputation in the Australian motor industry.
    IOANNIS
    IOANNIS


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 341
    Ημ/νία εγγραφής : 13/10/2010
    Ηλικία : 59

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  IOANNIS Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:00 am

    MIRACLE MAGNETS

    There are of fuel-line magnets on the market. We tested two. They all make similar claims: substantial improvements in fuel economy, reduced emissions and increased horsepower.

    According to the people selling these devices, as gasoline flows past the magnet, the magnetic field will "break apart clusters of fuel molecules so gas burns more efficiently." Problem: Gasoline molecules aren't magnetic, not at all. But wait, there's more. If the fuel line is steel, as many are, the lines of magnetic flux will follow the fuel-line walls instead of passing through the fuel.

    THE DYNO SAYS: As we suspected, neither device had any significant effect on performance or economy.

    ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΘΑΥΜΑΤΑ

    Υπάρχουν δεκάδες μαγνήτες τροφοδοσίας καυσίμου στην αγορά. Εμείς τεστάραμε δυο. Όλοι προβαίνουν σε παρόμοιους ισχυρισμούς : σημαντική βελτίωση στην οικονομία καυσίμου, μείωση των ρύπων και αύξηση της ιπποδύναμης.

    Σύμφωνα με αυτούς που πωλούν αυτές τις συσκευές, καθώς η βενζίνη ρέει περνώντας από τον μαγνήτη, το μαγνητικό πεδίο θα «την διασπάσει σε συστάδες μορίων έτσι ώστε να καεί πιο αποτελεσματικά.» Πρόβλημα : Τα μόρια της βενζίνης δεν είναι μαγνητικά καθόλου. Αλλά περιμένετε υπάρχει και άλλο. Εάν οι σωληνώσεις του καυσίμου είναι από χάλυβα, όπως οι περισσότερες είναι, οι γραμμές της μαγνητικής ροής θα ακολουθήσουν τα τοιχώματα των σωληνώσεων αντί να διαπεράσουν το καύσιμο.

    Το Δυναμόμετρο λέει : Όπως υποπτευθήκαμε, καμιά από τις δυο συσκευές δεν είχε σημαντική επίδραση στις επιδόσεις ή την οικονομία.
    IOANNIS
    IOANNIS


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 341
    Ημ/νία εγγραφής : 13/10/2010
    Ηλικία : 59

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  IOANNIS Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:03 am

    Specifically, over the years EPA tested the following magnetic devices: Petro-Mizer, Polarion-X, Super-Mag Fuel Extender, and the Wickliff Polarizer. None were found to have any measurable effect on fuel consumption.

    The report on the Petro-Mizer quotes Professor John C. Hilliard of the Automotive Laboratory at the University of Michigan discussing another magnetic fuel-saving device called the Moleculator. Professor Hilliard said, "Hydrocarbon fuels such as gasoline have hardly any dipole (separation of positive and negative charges), and for this reason, the fuel molecules would not align appreciably in this type of device. If they were aligned, the fuel dipoles would certainly be randomized subsequently - if not in the fuel line, then in the process of vaporization prior to actual combustion. Furthermore, even if such an alignment device did what the Moleculator's
    manufacturer claims this one does, there would be absolutely no advantage to any aspect of mixture preparation or flame propagation relating to combustion efficiency or vehicle fuel economy."

    While this information pertains to automobiles, it should apply equally to other combustion devices such as furnaces. Automobile companies have invested billions of dollars in developing expensive technologies such as fuel injection and continuously-variable transmissions to improve fuel economy by a few percent. Companies that manufacture HVAC equipment have similarly worked hard to develop high-efficiency furnaces. If it were as simple as attaching a magnet to the fuel line to get comparable results, it would have been done a long time ago.


    Συγκεκριμένα, όλα αυτά τα χρόνια, η EPA ( U.S. Environmental Protection Agency ) έχει τεστάρει τις παρακάτω μαγνητικές συσκευές :
      Petro-Mizer
      Polarion-X
      Super-Mag Fuel Extender
      Wickliff Polarizer
    καθώς και πλήθος άλλων, Arrow EPA Reports.

    Καμοία δεν βρέθηκε να έχει οποιοδήποτε μετρήσιμο αποτέλεσμα στην κατανάλωση καυσίμου.

    Σε αναφορά στην έκθεση σχετικά με το Petro-Mizer ο Καθηγητής John C. Hilliard του Εργαστηρίου Αυτοκινήτων στο Πανεπιστήμιο του Michigan συζητώντας για μια άλλη μαγνητική συσκευή εξοικονόμησης καυσίμου που ονομάζεται Moleculator είπε :

      «τα καύσιμα υδρογονανθράκων όπως η βενζίνη δεν έχουν σχεδόν κανένα δίπολο (διαχωρισμός των θετικών και αρνητικών φορτίων), καθώς και για το λόγο αυτό, τα μόρια του καυσίμου δεν θα ευθυγραμμιστούν αισθητά σε αυτόν το τύπο στης συσκευής.Εάν είχαν ευθυγραμμιστεί, στη συνέχεια τα δίπολα των καυσίμων θα ήταν σίγουρα σε τυχαία θέση στις σωληνώσεις καυσίμου ή κατά την διαδικασία της εξάτμισης πριν από την καύση. Επιπλέον, ακόμη και εάν η συσκευή ευθυγράμμισης έκανε ότι ο κατασκευαστής του Moleculator υποστηρίζει ότι αυτό κάνει δεν θα υπήρχε απολύτως κανένα πλεονέκτημα με οποιαδήποτε τρόπο στην προετοιμασία του μείγματος ή/και την διάδοση της φλόγας που σχετίζονται με την απόδοση καύσης ή/και την οικονομία καυσίμου του οχήματος»


    Αν και αυτή η πληροφορία σχετίζεται με τα αυτοκίνητα, αυτή εφαρμόζεται εξίσου και σε άλλες συσκευές καύσης, όπως η εστία λέβητα/καυστήρας. Οι Αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη ακριβών τεχνολογιών όπως η απευθείας έγχυση καυσίμου και η συνεχόμενη μεταβαλλόμενη μετάδοση για να βελτιώσουν την οικονομία καυσίμου κατά λίγες εκατοστιαίες μονάδες. Οι εταιρείες που κατασκευάζουν εξοπλισμό HVAC ( Heating, Ventilating, and Air Conditioning/θέρμανση, Αερισμός και Κλιματισμός ) έχουν εργαστεί παρόμοια σκληρά για να αναπτύξουν υψηλής απόδοσης εστίες . Εάν ήταν τόσο απλό όπως η τοποθέτηση ενός μαγνήτη στην σωλήνωση του καυσίμου για να πάρει συγκρίσιμα αποτελέσματα, θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολύ καιρό.
    IOANNIS
    IOANNIS


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 341
    Ημ/νία εγγραφής : 13/10/2010
    Ηλικία : 59

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  IOANNIS Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:05 am

    Λίστα εκθέσεων δοκιμών της EPA ( U.S. Environmental Protection Agency) συγκεκριμένων προϊόντων που η EPA δοκίμασε κάτω από το «Πρόγραμμα Αξιολόγησης Aftermarket Συσκευών», επίσης γνωστό ως "511 Program". Η EPA αξιολογεί τις συσκευές που υποστηρίζουν ότι βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου ή/και τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Ο σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία, ανάλυση και διάδοση των τεχνικών δεδομένων.

    Η EPA δεν εγκρίνει ή πιστοποίει εκ των υστέρων τοποθέτηση συσκευών σε ελαφρά οχήματα


    1. ACDS Automotive Cylinder Deactivation System (2), May 1981
    2. Air-Jet Air Bleed, Aug 1972
    3. Analube Synthetic Lubricant, July 1974
    4. Atomized Vapor Injector, Feb 1983
    5. Auto-Miser, Feb 1980
    6. Autosaver, May 1981
    7. AUTOTHERM (1) (circulates coolant for heater), Jan 1985
    8. Ball-Matic Air Bleed, Jun 1976
    9. Basko Enginecoat, Mar 1980
    10. Baur Condenser, Aug 1981
    11. Berg Air Bleed, Jan 1972
    12. BIAP Electronic Ignition Unit, Sep 1970
    13. Brisko PCV, Feb 1971
    14. Cyclone-Z, Jan 1983
    15. Dresser Economizer, Aug 1982
    16. Dresser Economizer, Dec 1981
    17. Dynamix, Aug 1982
    18. Econo Needle Air Bleed, Apr 1972
    19. Econo-Mist Vacuum Vapor Injection System, Mar 1975
    20. El-5 Fuel Additive, Sep 1976
    21. Electro-Dyne Superchoke, Jan 1976
    22. Emissions and Fuel Economy Effects of Vehicle Exhaust Emission Control Device, Jan 1982
    23. Energy Gas Saver, Jan 1982
    24. Environmental Fuel Saver, Feb 1980
    25. Frantz Vapor Injection System, Sep 1971
    26. Fuel Conservation Device, Feb 1980
    27. Fuel Economizer, Sep 1982
    28. Fuel Max (2), Jun 1981
    29. Fuel Maximiser, Nov 1981
    30. Fuelon Power, Oct 1991
    31. FuelXpander, 1980
    32. Gas Meiser I, May 1981
    33. Gas Saving/Emission Control Improvement, Jan 1983
    34. Glynn-50, Aug 1981
    35. Goodman Engine System, Model 1800, Apr 1980
    36. Greer Fuel Pre-heater, May 1981
    37. Gyroscopic Wheel Cover, Jun 1983
    38. Hot Tip, Sep 1982
    39. Hydro-Catalyst Pre-Combustion Catalyst System, Jul 1973
    40. Hydro-Vac, Aug 1983
    41. IDALERT (1), Jun 1981
    42. Inset Aftermarket Retrofit Device, Aug 1999
    43. Jacona Fuel System, Aug 1982
    44. Kamei Spoilers(1), Mar 1983
    45. Kat's Engine Heater, Oct 1982
    46. Lamkin Fuel Metering Device, Jul 1974
    47. Landrum Mini-Carb, Jun 1976
    48. Magna Flash Ignition Control System, Feb 1972
    49. Malpassi Filter King (fuel pressure), Jan 1983
    50. Mesco Moisture Extraction System, Jul 1983
    51. Moleculetor (metallic), May 1981
    52. Monocar HC Control Air Bleed, Jun 1972
    53. Morse Constant Speed Accessory Drive (1), Jun 1976
    54. NRG #1 Fuel Additive, Feb 1978
    55. Optimizer, May 1983
    56. P.A.S.S. KIT (1), Sep 1982
    57. P.S.C.U. 01 Device, Aug 1983
    58. Paser Magnum/Paser 500/Paser 500 HEI, May 1981
    59. Pass Master Vehicle Air Conditioner (1), Aug 1980
    60. PETRO-MIZER, Dec 1982
    61. PETROMIZER SYSTEM, May 1981
    62. PetroMoly HP Motor Oil, Jan 1999
    63. Platinum Gasaver, Jul 1991
    64. POLARION X, Aug 1982
    65. POLARION X (second evaluation), Apr 1985
    66. Pollution Master Air Bleed, Aug 1971
    67. POWERFUEL, Aug 1983
    68. Ram-Jet, Jan 1980
    69. Rolfite Upgrade Fuel Additive, Mar 1975
    70. Russell Fuelmeiser, Sep 1982
    71. SCATPAC Vacuum Vapor Induction System, Jul 1973
    72. Smith Power and Deceleration Governor, Apr 1974
    73. Sta-Power Fuel Additive, Feb 1972
    74. Stargas Fuel Additive, Feb 1972
    75. Super FUELMAX-Emission and Fuel Economy Report, Oct 2005
    76. Super FUELMAX-Fuel Economy and Emissions Data Analysis, Oct 2005
    77. Super FUELMAX Test Data, Oct 2005
    78. Super-Mag Fuel Extender, Jan 1982
    79. SYNeRGy 1, Jun 1981
    80. Tail Pipe Cat, April 1999
    81. Technoi G Fuel Additive, Aug 1972
    82. Tephguard, N/A
    83. Treis Emulsifier, Jul 1981
    84. Turbocarb, Aug 1982
    85. Turbo-Carb, Aug 1982
    86. Turbo-Dyne G.R. Valve, Apr 1978
    87. ULX-15/ULX-15D, May 1981
    88. V-70 Vapor Injector, May 1981
    89. Vareb10 Fuel Additive, N/A
    90. Vitalizer III, Aug 1999
    91. Waag-Injection System (2), Oct 1980
    92. Wickliff Polarizer (fuel line and air intake), Jun 1981
    93. XRG #1 Fuel Additive, Feb 1980
    dake
    dake


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : τα λεμε σε 4 χρονια Latest Horsepower : 2 ποδια
    Rebuilds : μονο στο playstation
    Αριθμός μηνυμάτων : 255
    Ημ/νία εγγραφής : 12/10/2010
    Ηλικία : 30
    Τόπος : Νίκαια

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  dake Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:06 am

    το συγκεκριμενο επισοδιο το ειχα δει και εγω.οι μιθμπαστερς ειναι απο τις αγαπιμενες μου εκπομπες!
    φαση ειχε μετα που βαλανε τιγανολαδο χαχαχαχαχα!
    και ενοειτε τα ποστ του IOANNIS πολυ ενδιαφεροντα οπως αλωστε μας εχει συνιθισει !
    bigproedros
    bigproedros


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : RX-8 Αριθμός μηνυμάτων : 578
    Ημ/νία εγγραφής : 04/10/2010
    Ηλικία : 33
    Τόπος : ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  bigproedros Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:24 am

    to xa dei k egw..xexe!!pantws ayta peri eksikonomisis energeias m magnitakia klp aposopoun stin askopi katanalwsi xrimatwn kat eme.. taunt
    IOANNIS
    IOANNIS


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 341
    Ημ/νία εγγραφής : 13/10/2010
    Ηλικία : 59

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  IOANNIS Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:28 am

    Λαμόγιο στην Ελληνική Επικράτεια.

    FUEL EX!

    http://www.fueleconomy.gr/

    Ο Ευστάθιος Τατόλας, ο αντιπρόσωπος, προσπαθεί με το παρακάτω post σε διάφορα Site να παραπλανήσει το κοινό για την αποτελεσματικότητα της συσκευής.

    Απόσπασμα από το

    Κώδικας:
    http://www.bloka.com/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=8040&st=0&sk=t&sd=a&start=20

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Fuelxx

    Το post που έκανε :

    tatot έγραψε:Χρησιμοποιώ το FuelEXX εδώ και 2000 χλμ και οφείλω να ομολογήσω ότι όντως τα αποτελέσματα είναι εμφανή!! Έχω ένα σχετικά οικονομικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που σε διαδρομή Εθνικής οδού με ταχύτητα 120χλμ έκαιγε περίπου 5,5Λ/100. Μετά από την χρήση του FuelEXX με ταχύτητα 140χλμ έκαψε 5,2Λ/100. Πιο κάτω κι από την ελάχιστη κατανάλωση που δίνει η εταιρία. Αν λάβουμε υπόψη και τη νοθεία που κάνουν τα καλά παιδιά που ζουν εις βάρος μας μπορώ να πω ότι είναι μια πολύ καλή προσωρινή λύση για το περιβάλλον και την τσέπη μας μέχρι να πάρουμε ένα ακόμα πιο οικονομικό στη χρήση αυτοκίνητο. Το έχει πάρει ήδη ένας φίλος μου και θα το πάρουν κι άλλοι!!

    Το ίδιο ακριβώς Post και σε άλλα Site



    => Εύρεση κειμένου στο Google

    Μάλιστα το ίδιο κείμενο υπάρχει και στο ίδιο του το Site από κάποιον «Ανδρέα Αγιώτη» με ημερομηνία «2010-02-28 03:15» ενώ στο παραπάνω Site έχει ημερομηνία 7 Ιανουαρίου 2009 Exclamation


    => To Σχόλιo στο Site του


    Ανδρέας Αγιώτης έγραψε:Χρησιμοποιώ το FuelEXX εδώ και 2000 χλμ και οφείλω να ομολογήσω ότι όντως τα αποτελέσματα είναι εμφανή!! Έχω ένα σχετικά οικονομικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που σε διαδρομή Εθνικής οδού με ταχύτητα 120χλμ έκαιγε περίπου 5,5Λ/100. Μετά από την χρήση του FuelEXX με ταχύτητα 140χλμ έκαψε 5,2Λ/100. Πιο κάτω κι από την ελάχιστη κατανάλωση που δίνει η εταιρία. Αν λάβουμε υπόψη και τη νοθεία που κάνουν τα καλά παιδιά που ζουν εις βάρος μας μπορώ να πω ότι είναι μια πολύ καλή προσωρινή λύση για το περιβάλλον και την τσέπη μας μέχρι να πάρουμε ένα ακόμα πιο οικονομικό στη χρήση αυτοκίνητο. Το έχει πάρει ήδη ένας φίλος μου και θα το πάρουν κι άλλοι!! Να στε κάλα κι αν θέλετε χρησιμοποιήστε αυτή την κρητική για σκοπούς προώθησης! Θα χαρώ αν βοηθήσει έστω κι έναν να μειώσει τα καυσαέρια του!
    Δηλαδή αφήνει ενθαρρυντικά σχόλια στο Site του και σε διάφορα Forum με διάφορα ονόματα για να το προωθήσει σε ανυποψίαστους Μελλοντικούς πελάτες κοινός Θύματα.

    Όσες πιο πολλές προσπάθειες παραπλάνησης κάνει τόσο πιο πολλούς παραπλανά και αυξάνονται τα Θύματα και τα Χρήματα που αποκομίζει.

    Απατεώνας ή Όχι αποφασίστε μόνοι σας.


    Βρε ποιον μου θυμίζει …
    bigproedros
    bigproedros


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : RX-8 Αριθμός μηνυμάτων : 578
    Ημ/νία εγγραφής : 04/10/2010
    Ηλικία : 33
    Τόπος : ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  bigproedros Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:31 am

    kapoion mou thimizei emena ayto to lamogio.... chicken_dancing
    avatar
    ????????
    Επισκέπτης


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  ???????? Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:42 am

    bigproedros έγραψε:kapoion mou thimizei emena ayto to lamogio.... chicken_dancing

    Ακριβως,

    την ιδια λαμογια εκανε και το δικο μας λαμογιο turky


    Παντος ερχονται πολλα αμαξια στο μαγαζι που το φορανε και λενε κανουν δουλεια,
    πιστευω και μονο με την ιδεα νομιζεις πως ετσι ειναι.

    Εχει και το FD μου το δεξιοτιμονο δεν ειναι και ευκολο να το τσεκαρεις ομως.
    dake
    dake


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : τα λεμε σε 4 χρονια Latest Horsepower : 2 ποδια
    Rebuilds : μονο στο playstation
    Αριθμός μηνυμάτων : 255
    Ημ/νία εγγραφής : 12/10/2010
    Ηλικία : 30
    Τόπος : Νίκαια

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  dake Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:47 am

    αυτο που λενε πως κανουν δουλεια ειναι ψιχολογικο.μπορει επιδει τα εβαλαν και θελουν να δουν πιο μικρη καταναλοση να οδηγουν πιο οικονομικα και μετα να νομιζουν πως εκαναν δουλεια οι μαγνιτες.
    bigproedros
    bigproedros


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : RX-8 Αριθμός μηνυμάτων : 578
    Ημ/νία εγγραφής : 04/10/2010
    Ηλικία : 33
    Τόπος : ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  bigproedros Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:47 am

    kai apotelesma na xei pisteuw tha nai midamino..
    IOANNIS
    IOANNIS


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Αριθμός μηνυμάτων : 341
    Ημ/νία εγγραφής : 13/10/2010
    Ηλικία : 59

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  IOANNIS Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:51 am

    jdm-r έγραψε:
    Εχει και το FD μου το δεξιοτιμονο δεν ειναι και ευκολο να το τσεκαρεις ομως.

    Τα έχει τσεκάρει η EPA για μας.

    Η παραπάνω Λίστα έχει σχεδόν 100 συσκευές που δεν έχουν αποτέλεσμα τι σε κάνει να πιστεύεις ότι η δική σου έχει ?
    redneck
    redneck


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : fc3s Latest Horsepower : 0
    Rebuilds : 0
    Αριθμός μηνυμάτων : 424
    Ημ/νία εγγραφής : 23/08/2010

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  redneck Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:54 am

    Εχω παρει και εγω ενα για το 7αρι απο RHD Japan, ηταν αρκετα ακριβο αν θυμαμαι καλα, δεν το εχω βαλει ακομα . Μολις παω το 7αρι στον Τσιγαρα για σερβις θα του το δωσω να το βαλει ετσι για το ζητω !
    avatar
    ????????
    Επισκέπτης


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  ???????? Σαβ 08 Ιαν 2011, 2:57 am

    IOANNIS έγραψε:
    jdm-r έγραψε:
    Εχει και το FD μου το δεξιοτιμονο δεν ειναι και ευκολο να το τσεκαρεις ομως.

    Τα έχει τσεκάρει η EPA για μας.

    Η παραπάνω Λίστα έχει σχεδόν 100 συσκευές που δεν έχουν αποτέλεσμα τι σε κάνει να πιστεύεις ότι η δική σου έχει ?

    Ποτε δεν πιστεψα σε καποια διαφορα δεν ασχοληθηκα και δεν με ενδιεφερε και ποτε,
    ετσι αγορασα το αμαξι.

    alex-rx8
    alex-rx8


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : RX8 COSMO Latest Horsepower : 231
    Rebuilds : ΟΧΙ ΑΚΟΜΗ.....
    Αριθμός μηνυμάτων : 282
    Ημ/νία εγγραφής : 03/01/2011
    Ηλικία : 37
    Τόπος : ΘΗΒΑ

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  alex-rx8 Σαβ 08 Ιαν 2011, 3:45 am

    ενας φιλος μου εχει βαλει αυτο το FuelEX σε ενα mazda αγροτικο σε ενα suzuki swift που το περασαμε και παρεα στο αυτοκινητο.και στον καυστηρα του σπιτιου του.και τον ρωτησα αν εχει δει διαφορες και μου ειπε οτι δεν εχει δει ακομη γιατι ο κατασκευαστησς του FuelEX εγραφε στην συσκευασια για τα αυτοκινητα οτι δεν θα δειτε διαφορα αμεσως,και οτι χρειαζεται περιπου 1500-2000χιλ!!!
    εγω παντος ακομη γελαω οταν το σκεφτομαι ολο αυτο το παραμυθι
    lol! lol! lol! lol! lol! lol!
    dake
    dake


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : τα λεμε σε 4 χρονια Latest Horsepower : 2 ποδια
    Rebuilds : μονο στο playstation
    Αριθμός μηνυμάτων : 255
    Ημ/νία εγγραφής : 12/10/2010
    Ηλικία : 30
    Τόπος : Νίκαια

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  dake Σαβ 08 Ιαν 2011, 3:58 am

    εγγυηση αυτο το πραγμα εχει?
    alex-rx8
    alex-rx8


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : RX8 COSMO Latest Horsepower : 231
    Rebuilds : ΟΧΙ ΑΚΟΜΗ.....
    Αριθμός μηνυμάτων : 282
    Ημ/νία εγγραφής : 03/01/2011
    Ηλικία : 37
    Τόπος : ΘΗΒΑ

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  alex-rx8 Σαβ 08 Ιαν 2011, 5:54 am

    εχει εγγυηση αλλα τι να το κανεις??
    δεν προκειται να παθει κατι μαγνητης ειναι.
    αλλα δεν προκειται να σου κανει και κατι κατα την γνωμη μου!!
    ριξε μια ματια εδω:http://www.fueleconomy.gr/
    dake
    dake


    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Verified
    Rotary : τα λεμε σε 4 χρονια Latest Horsepower : 2 ποδια
    Rebuilds : μονο στο playstation
    Αριθμός μηνυμάτων : 255
    Ημ/νία εγγραφής : 12/10/2010
    Ηλικία : 30
    Τόπος : Νίκαια

    Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου  Empty Απ: Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου

    Δημοσίευση  dake Σαβ 08 Ιαν 2011, 6:13 am

    για να δεις αποτελεσματα λενε πρεπι να κανεις 2.000 χλμ.και η εγγυηση ειναι για 6 μηνες.αντε μετα να πας και να διτισεις πισω τα λευτα επιδει δεν εκανε δουλεια .ολο και κατι θα βρουν να πουνε και το 6μηνο θα περασει.

      Παρόμοια θέματα

      -

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Παρ 22 Νοε 2024, 4:39 am