Μπορεί η φιλοσοφία Zoom-Zoom της Mazda να προβλέπει την ύπαρξη γρήγορων και συναρπαστικών αυτοκινήτων όπως το RX-8, αλλά δεν προϋποθέτει το ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα πρέπει να μολύνουν οπωσδήποτε το περιβάλλον.
Αυτό ακριβώς σκέφτηκε και η Mazda, η οποία ανέπτυξε μια έκδοση του γνωστού περιστροφικού κινητήρα Renesis που θα τροφοδοτείται με υδρογόνο, αλλά και με συμβατική βενζίνη, και για την οποία σας είχαμε μιλήσει και παλαιότερα. Ο Renesis dual fuel τροφοδοτείται απ' ευθείας στον θάλαμο καύσης με αέριο υδρογόνο μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος άμεσου ψεκασμού και ο σχεδιασμός του αποτρέπει τα ενοχλητικά πειράκια.
Εδώ να σημειώσουμε ότι η Mazda έχει ήδη δημιουργήσει το πρώτο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα, το RX-8 Hydrogen RE. Λίγο καιρό πριν την διοχέτευσή του στην αγορά, το RX-8 Hydrogen RE βελτιώνεται σε πολλά επίπεδα: κατ' αρχάς αποκτά αυτόματο κιβώτιο, αλλά και μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμου, ενώ η αλλαγή από βενζίνη σε υδρογόνο γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει το αυτοκίνητο. Επίσης, οι ενδείξεις καυσίμου και οι προειδοποιητικές λυχνίες έχουν μεταφερθεί εμπρός στον οδηγό για καλύτερο έλεγχο, ενώ έχουν τοποθετηθεί αισθητήρες σε διάφορα μέρη του αυτοκινήτου, για να παρακολουθούν για πιθανή διαρροή υδρογόνου.
Το RX-8 Hydrogen RE αποδίδει 109 άλογα με χρήση υδρογόνου και 210 με βενζίνης, ενώ σε επίπεδο ροπής παράγει 14,3 kgm στην πρώτη περίπτωση και 22,6 kgm στην δεύτερη. Η αυτονομία του φτάνει τα 100 χλμ. με υδρογόνο και 549 χλμ. με βενζίνη. Ένα απο τα πρώτα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υδρογόνο σαν καύσιμο σε ΜΕΚ είναι το RX8 της Mazda που διατίθεται με leasing πιλοτικά στην ιαπωνία με κόστος 1900 λίρες αγγλίας το μήνα χωρίς να σημαίνει πως η Mazda βγάζει και κέρδος.... Το συγκεκριμένο RX-8 έχει πολύ λίγες αλλαγές, η βασικότερη είναι το αρκετά μεγάλο ρεζερβουάρ αποθήκευσης του υδρογόνου χωρητικότητας 110 περίπου λίτρων που πιάνει σχεδόν όλο το χώρο αποσκευών. Το υδρογόνο είναι δύσκολο στην αποθήκευση καύσιμο επειδή εκτός του όγκου που καταλαμβάνει είναι και πολύ πτητικό και συμβατικά μεταλικά δοχεία δεν το συγκρατούν.
Το συγκεκριμένο είναι απο σύνθετα υλικά, κυρίως ίνες άνθρακα...
Άλλες αλλαγές είναι οι ενγχυτήρες υδρογόνου στον κινητήρα, η δεύτερη χαρτογράφηση κινητήρα και ένα σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων. Η ύπαρξη του τελευταίου ίσως είναι ο λόγος που χρησιμοποιείται η απλή έκδοση του renesis με το απλούστερο σύστημα εισαγωγής, για λόγους χωροταξίας!!
Η απόδοση είναι αισθητά μειωμένη με τη χρήση υδρογόνου (107 απο 192bhp), λόγω της μικρότερης ενεργειακής πυκνότητας του καυσίμου αλλά αρκετά αξιοπρεπής. Η αυτονομία είναι επίσης πολύ μικρή (~100χλμ)
Αυτό ακριβώς σκέφτηκε και η Mazda, η οποία ανέπτυξε μια έκδοση του γνωστού περιστροφικού κινητήρα Renesis που θα τροφοδοτείται με υδρογόνο, αλλά και με συμβατική βενζίνη, και για την οποία σας είχαμε μιλήσει και παλαιότερα. Ο Renesis dual fuel τροφοδοτείται απ' ευθείας στον θάλαμο καύσης με αέριο υδρογόνο μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος άμεσου ψεκασμού και ο σχεδιασμός του αποτρέπει τα ενοχλητικά πειράκια.
Εδώ να σημειώσουμε ότι η Mazda έχει ήδη δημιουργήσει το πρώτο υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα, το RX-8 Hydrogen RE. Λίγο καιρό πριν την διοχέτευσή του στην αγορά, το RX-8 Hydrogen RE βελτιώνεται σε πολλά επίπεδα: κατ' αρχάς αποκτά αυτόματο κιβώτιο, αλλά και μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμου, ενώ η αλλαγή από βενζίνη σε υδρογόνο γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει το αυτοκίνητο. Επίσης, οι ενδείξεις καυσίμου και οι προειδοποιητικές λυχνίες έχουν μεταφερθεί εμπρός στον οδηγό για καλύτερο έλεγχο, ενώ έχουν τοποθετηθεί αισθητήρες σε διάφορα μέρη του αυτοκινήτου, για να παρακολουθούν για πιθανή διαρροή υδρογόνου.
Το RX-8 Hydrogen RE αποδίδει 109 άλογα με χρήση υδρογόνου και 210 με βενζίνης, ενώ σε επίπεδο ροπής παράγει 14,3 kgm στην πρώτη περίπτωση και 22,6 kgm στην δεύτερη. Η αυτονομία του φτάνει τα 100 χλμ. με υδρογόνο και 549 χλμ. με βενζίνη. Ένα απο τα πρώτα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υδρογόνο σαν καύσιμο σε ΜΕΚ είναι το RX8 της Mazda που διατίθεται με leasing πιλοτικά στην ιαπωνία με κόστος 1900 λίρες αγγλίας το μήνα χωρίς να σημαίνει πως η Mazda βγάζει και κέρδος.... Το συγκεκριμένο RX-8 έχει πολύ λίγες αλλαγές, η βασικότερη είναι το αρκετά μεγάλο ρεζερβουάρ αποθήκευσης του υδρογόνου χωρητικότητας 110 περίπου λίτρων που πιάνει σχεδόν όλο το χώρο αποσκευών. Το υδρογόνο είναι δύσκολο στην αποθήκευση καύσιμο επειδή εκτός του όγκου που καταλαμβάνει είναι και πολύ πτητικό και συμβατικά μεταλικά δοχεία δεν το συγκρατούν.
Το συγκεκριμένο είναι απο σύνθετα υλικά, κυρίως ίνες άνθρακα...
Άλλες αλλαγές είναι οι ενγχυτήρες υδρογόνου στον κινητήρα, η δεύτερη χαρτογράφηση κινητήρα και ένα σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων. Η ύπαρξη του τελευταίου ίσως είναι ο λόγος που χρησιμοποιείται η απλή έκδοση του renesis με το απλούστερο σύστημα εισαγωγής, για λόγους χωροταξίας!!
Η απόδοση είναι αισθητά μειωμένη με τη χρήση υδρογόνου (107 απο 192bhp), λόγω της μικρότερης ενεργειακής πυκνότητας του καυσίμου αλλά αρκετά αξιοπρεπής. Η αυτονομία είναι επίσης πολύ μικρή (~100χλμ)